اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

مساجد برای پذیرایی از معتکفین آماده می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از آماده‌سازی مساجد استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

مساجد برای پذیرایی از معتکفین آماده می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت‌الله سرلکیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف از 15 خردادماه مصادف با 13 رجب آغاز می‌شود که آماده‌سازی مساجد برای پذیرایی از معتکفین در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه هر ساله با مشارکت مردم و هیئت امنای مساجد مراسم اعتکاف به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود و در سال گذشته نیز مشارکت مردمی در اجرای باشکوه اعتکاف بسیار عالی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته 16 هزار نفر در این استان در سنت حسنه اعتکاف شرکت داشتند گفت: بخش اعظمی از این معتکفین جوانان بودند که با شرکت در مراسم اعتکاف روح خود را صیقل داده و با سه روز روزه‌داری و قرآن‌خوانی با معبود خود به راز و نیاز پرداختند.

سرلکیان با اشاره به اهمیت شرکت جوانان در مراسم معنوی اعتکاف گفت: جوانى که در مراسم اعتکاف طعم شیرین ایمان و انس با خداوند را مى‏چشد، لذت‏هاى مادى و شهوانى در دیدگانش حقیر و بى‏ارزش مى‏شود و به آسانى در گرداب فساد و باورهاى ضددینى گرفتار نمى‏شود.

وی ابراز داشت: از اول خردادماه ثبت‌نام از قشرهای مختلف مردم برای شرکت در این مراسم پرفیض و معنوی در سراسر استان آغاز خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شاهد حضور پررنگ مردم در این مراسم معنوی باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات سخنرانی مبلغان و روحانیون، مولودی‌خوانی و مداحی، تشریح احکام اسلامی و بازدید و گفت‌و‌گو مسئولان با معتکفین از برنامه‌های مختلف اعتکاف در استان مرکزی است ادامه داد: اعتکاف آثار و برکات ارزشمندی به همراه دارد چرا که حضور جمعى از مؤمنان در مسجد براى عبادت در حقیقت نوعى دعوت به خداپرستى است که آثار سازنده‏اى بر جامعه خواهد داشت.

سرلکیان افزود: اعتکاف زمینه را براى گسستن فرد از سرگرمى‏هاى پوچ فراهم مى‏آورد، انسان را با خداوند پیوند مى‏دهد و از آفت ‏خدا فراموشى و از خود بیگانگى نگه مى‏دارد و موجب رشد و بالندگی معنویت در انسان‌ها می‌شود. 

سنت حسنه اعتکاف هر ساله همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) در ماه پر فیض رجب آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول