اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه و بررسی 77 مقاله منتخب از میان 100مقاله

ششمین همایش انجمن دیرینه‌شناسی ایران در منطقه آزاد ارس برگزار شد

خبرگزاری فارس: ششمین همایش انجمن دیرینه‌شناسی ایران با ارائه و بررسی 77 مقاله منتخب از میان 100مقاله رسیده به همایش از کل کشور در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

ششمین همایش انجمن دیرینه‌شناسی ایران در منطقه آزاد ارس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمد داستان‌پور نایب رئیس انجمن دیرینه‌شناسی ایران در این همایش گفت: 900 مقاله به همایش ششم دیرینه‌شناسی ایران ارائه شده بود که اکثریت آنها مطالب نوآوری شده هستند.

وی افزود: از میان این مقالات تعداد 77 مقاله انتخاب شده و در دو روز برگزاری همایش این مقالات به صورت کنفرانسی و پوستری ارائه خواهند شد.

داستان‌پور ادامه داد: انتخاب منطقه آزاد ارس برای برگزاری این همایش با توجه به ذخایر و منابع ارزشمند آن از دوره‌های زمین‌شناسی پرمین و تریاس که به حدود 280 تا 175 میلیون سال بر می‌گردد، بوده است.

انجمن دیرینه‌شناسی ایران سال گذشته با 642 امتیاز جزو انجمن‌های برتر دنیا شناخته شد و ارائه مقالات بیشتر علمی و اعضای فعال برای انجمن می‌تواند در ارتقای سطح جهانی این انجمن در دنیا موثر باشد.

دبیر اجرایی ششمین همایش انجمن دیرینه‌شناسی ایران نیز با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در منطقه آزاد ارس گفت: تنوع زمین‌شناسی منطقه آزاد ارس این منطقه را به عنوان پایلوت زمین‌شناسی دیرینه‌شناسی تبدیل کند.

عادل نجف‌زاده افزود: اقدامات انجام یافته برای ثبت جهانی ژئوپارک ارس به مراحل نهایی خود رسیده و به زودی این ژئوپارک به‌عنوان دومین ژئوپارک خاورمیانه در یونسکو ثبت خواهد شد.

وی گفت: در همین زمینه اطلس ژئوتوریسم منطقه آزاد ارس در حال تدوین بوده و به زودی موزه فسیل‌شناسی منطقه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نجف‌زاده افزود: ایجاد پارک بین‌المللی حیات‌وحش در مرز مشترک ایران و ارمنستان نیز از جمله اقدامات مهم در این زمینه است که توسط سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان حفاظت از محیط زیست و با مشارکت طرف ارمنی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول