اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد

مشارکت خارجی‌ها در ساخت مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از مشارکت دو شرکت سرمایه‌گذار خارجی ترکیه و امارات برای ساخت پروژه بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی این منطقه خبر داد.

مشارکت خارجی‌ها در ساخت مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی

به گزارش  خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی از حضور شرکت‌های سرمایه‌گذار برای احداث مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی در این منطقه خبر داد.

وی، اظهار کرد: دو شرکت فعال در حوزه نمایشگاهی و تجارت بین‌المللی از کشورهای ترکیه و امارات به عنوان شریک پیمانکار مجری مرکز بین‌المللی نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی در روند ساخت بزرگ‌ترین مرکز نمایشگاهی و همایش شمال کشور اقدام به مشارکت می‌کنند.

این مسئول، درباره مهم‌ترین دلایل ساخت پروژه نمایشگاهی بزرگ در منطقه آزاد انزلی ابراز کرد: با آغاز به کار مرکز نمایشگاهی بین‌المللی منطقه آزاد انزلی علاوه بر تامین این نیاز مهم تجاری و نمایشگاهی گیلان، امکان بهره برداری از فرصت‌های تجاری و ترانزیتی ناشی از قرار گرفتن استان در کریدور شمال ـ جنوب و نزدیکی به کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز فراهم می‌آید و قادر به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی‌ ـ صنعتی گیلان به سرمایه‌گذاران، گردشگران داخلی و خارجی می‌شویم.

وی، ساخت مرکز نمایشگاهی مذکور را نیاز مبرم گیلان خواند و تصریح کرد: با توجه به موقعیت راهبردی گیلان در عرصه ترانزیت بین‌المللی، وجود مزایای متعدد قانونی این منطقه در زمینه فعالیت‌های تجاری و نمایشگاهی به ویژه برای سرمایه گذاران خارجی و دستیابی به اهداف بلند این سازمان در راستای حضور موفق تجار و صنعتگران ایرانی در بازار کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز از مهم‌ترین دلایل ایجاد این مرکز نمایشگاهی بین‌المللی است.

بهمنی، با بیان اینکه مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به منظور تقویت توانمندی‌های تجاری ـ نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی با هدف معرفی تولید کنندگان کشورمان از طرف این منطقه صادر شده است، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های عمومی و اختصاصی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌ها و سمینارهای آموزشی ملی و بین‌المللی، بازاریابی برای معرفی محصولات تولیدی استان و کشور به همراه حمایت از صادرکنندگان برای ایجاد منطقه آزاد انزلی از مهم‌‌ترین برنامه‌های مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های این منطقه است.

وی، اعزام هیئت‌های تجاری به منظور انعقاد قراردادهای تجاری، ایجاد شبکه توزیع و فروش غیر هرمی و غیر شبکه‌ای انواع محصولات مجاز بازرگانی و توسعه توریسم تجاری و رونق فعالیت‌های بورس و بیمه‌ای در سطح منطقه آزاد انزلی را از دیگر کارکردهای بزرگ‌‌ترین مرکز نمایشگاهی و همایش‌های شمال کشور برشمرد.

به گفته این مسئول، مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های منطقه آزاد انزلی در زمینی به مساحت 2 هکتار و با سطح زیربنای بالغ بر 11 هزار متر مربع با هزینه‌ای حدود 65 میلیارد ریال در سه طبقه ساخته می‌شود که طبقه نخست مرکز نمایشگاهی، طبقه دوم شامل سالن‌های آمفی تئاتر و مرکز همایش و طبقه سوم نیز بخش اداری  است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول