اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-23

فروش 6 هزار بلیت الکترونیک به شهروندان رشتی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی رشت و حومه از فروش 6 هزار قطعه بلیت الکترونیک به شهروندان رشتی خبر داد.

فروش 6 هزار بلیت الکترونیک به شهروندان رشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا زکی‌زاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در پارک قدس این شهر با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در سازمان اتوبوسرانی رشت و حومه اظهار کرد: راه‌اندازی کامل سیستم اتوبلیت (بلیت الکترونیک) و برقراری ارتباط آنلاین با مرکز کنترل، چاپ و شارژ آماده سازی 15 هزار قطعه بلیت الکترونیک و فروش 6 هزار کارت بلیت به شهروندان و عقد قرارداد پشتیبانی با شرکت مربوطه از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده در سازمان مذکور بوده است.

وی، از رده خارج کردن اتوبوس‌های فرسوده از طریق فروش 62 دستگاه به صورت مزایده‌ای را نیز از دیگر پروژه‌های اجرا شده سازمان اتوبوسرانی رشت عنوان کرد و افزود: بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند توسعه حمل و نقل از جمله مهم‌ترین زیر ساخت‌های دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی است و گفته می‌شود بین کارایی در بخش حمل و نقل و کارایی عمومی اقتصاد و رشد اقتصاد رابطه‌ای مستقیم وجود دارد.

این مسئول، توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی خواند و اذعان کرد: با توجه به سهم هزینه‌های حمل و نقل در تولید کالا و خدمات و سهم آن در سبد هزینه‌های جاری خانوار، افزایش سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل همراه با توزیع درآمد در جامعه، کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد طبقات اجتماعی را دربر دارد.

وی تصریح کرد: اختصاص سهم 90 درصدی  جابه‌جایی‌های روزانه درون شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را برجسته کرده و پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها این مهم بیش از هر مسئله دیگری مد نظر مسئولان امر قرار گرفته است.

زکی‌زاده، با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای توسعه حمل و نقل عمومی ابراز کرد: سازمان اتوبوسرانی کلانشهر رشت نیز همراه با سیاست‌های دولت خدمتگزار بهسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی را سرلوحه امور قرار داده و امیدواریم با کمک مسئولان استان بتوانیم به صورت شایسته‌تری به شهروندان خدمت کنیم.

وی تکمیل و توسعه شبکه رایانه‌ای داخلی سازمان با افزودن سرور و توسعه آن متناسب با افزایش کاربری واحدها از شبکه، تکمیل، اتمام، راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه‌های سی‌ان‌جی، رنگ‌آمیزی ساختمان اداری سازمان اتوبوسرانی، جانمایی ایستگاه‌های جدید در محورهای اتوبوسرانی را از دیگر پروژه‌های اجرا شده در سازمان مذکور برشمرد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی رشت و حومه خاطرنشان کرد: اجرای طرح بازسازی شش مورد از اتوبوس‌های فرسوده، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر و گرامیداشت حماسه سوم خرداد نیز از دیگر پروژه‌های اجرایی این سازمان است.

وی با بیان اینکه اتوبوس متعلق به شهروندان است، یادآور شد: باید با استفاده صحیح از وسایل حمل و نقل عمومی امکان کاهش هزینه‌ها و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول