اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

تکریم معلم تجلیل از خوبی‌ها و پاکی‌های خلقت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: تکریم معلم تجلیل از همه خوبی‌ها، معنویت، علم و تمام پاکی‌های خلقت بشر و حرمت نهادن به مقام انسانیت است.

تکریم معلم تجلیل از خوبی‌ها و پاکی‌های خلقت است

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه پلدختر با بیان اینکه آگاهی‌بخشی رسالت اصلی معلمان است، گفت: معلم معمار فکر و اندیشه انسان و مجاهد عرصه تعلیم و تربیت است.

وی نقش معلمان را در ارتقای فرهنگ و توسعه کشور مهم و اساسی خواند و گفت: معلمان به عنوان طلایه‌داران علم و دانش و حاملان فرهنگ و تربیت و پاسداران مرزهای فرهنگی نظام هستند.

وی افزود: معلمان گنجینه‌ای تمام نشدنی و منبع و سرچشمه خیر در عالم و تأثیرگذارترین حرفه در جامعه هستند و قدردانی از زحمات این قشر زنده نگه‌داشتن ارزش‌های علم و دانش است، که موجب افزایش انگیزه برای گام برداشتن در این مسیر می‌شود.

لروند معلمان را مولدترین عنصر اجتماعی در جامعه امروز دانست و گفت: معلمان ما به حقیقت مرزبانان دین و دانش هستند و این افتخار بزرگی است که روز شهادت علامه بی‌بدیل استاد مرتضی مطهری روز معلم نام‌گذاری شده است.

وی افزود: شهید مطهری نمونه کامل و راستین یک معلم انسان‌ساز است و معلمان ما باید به انتخاب چنین روزی افتخار کرده و از روح متعالی این شهید در ادامه مسیر خود الگو و الهام بگیرند.

لروند گفت: معلمان ما باید در سنگر تعلیم و تربیت مروج افکار و ایده‌های این علامه شهید در بین دانش‌آموزان باشند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه شهید مطهری بهترین الگو برای معلمان جامعه اسلامی است، گفت: معلمان جلودار، قافله‌سالار و کاروان‌سالار آموزش و پرورش و خالق شخصیت فرزندان جامعه هستند و یکی از بهترین آموزه‌های اخلاقی احترام به جایگاه معلم است.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی، از 13 معلم نمونه و 9 نفر از خانواده شهدای فرهنگی شهرستان پلدختر تجلیل شد.

گفتنی است این مراسم قرار شد روز پنج‌شنبه هفته گذشته ساعت 10 از سوی آموزش و پرورش برگزار شود که به امروز موکول و بدون دعوت از اصحاب رسانه، با چراغ خاموش برگزار شد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول