اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبس دارنده مقام نخست تولید جو در استان یزد

6000 تن جو از مزارع شهرستان طبس برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی طبس با بیان اینکه این شهرستان مقام نخست سطح زیر کشت و تولید محصول جو در استان یزد را دارد، از آغاز برداشت 6 هزار تن جو از 2 هزار و 400 هکتار مزارع جو شهرستان طبس خبر داد.

6000 تن جو از مزارع شهرستان طبس برداشت می‌شود

محمود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: از نیمه نخست اردیبهشت‌ماه، کار برداشت محصول جو از سطح 2 هزار و 400 هکتار مزارع جو شهرستان طبس آغاز شده است که تا نیمه دوم خردادماه ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: برداشت محصول جو در شهرستان طبس از طریق بکارگیری 15 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و 24 دستگاه دروگر انجام می‌شود و احتمالاً حدود 6 هزار تن جو از سطح زیر کشت این محصول در شهرستان طبس برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به اینکه این شهرستان مقام نخست سطح زیر کشت و تولید محصول جو در استان یزد را دارد، یادآور شد: ارقام جو کشت شده در این شهرستان شامل کویر، نصرت، یوسف و محلی است.

وی از ارائه خدمات فنی و کارشناسی به کشاورزان، از جمله بوجاری بذور جو و توزیع نهاده‌های کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از کشاورزان، مقدار 42 تن بذر اصلاح شده جو و 550 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان شهرستان طبس توزیع شده است.

اسدی اضافه کرد: هم‌چنین در سال زراعی جاری، دو مزرعه تحقیقی - ترویجی و نمایشی جو به منظور استفاده از آخرین یافته‌های تحقیقاتی برای معرفی ارقام جو مقاوم به شوری و خشکی در سطح 2.5 هکتار در شهرستان طبس ایجاد شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول