اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صورت گرفت

ایجاد 50 هزار شغل برای بانوان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با عضویت این مرکز در شورای عالی اشتغال،50 هزار شغل،150 تعاونی و شعبه‌های استانی بنیاد کارآفرینی برای بانوان ایجاد شد.

ایجاد 50 هزار شغل برای بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مریم مجتهدزاده صبح امروز در جریان یکصدمین سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی بانک اطلاعاتی سمن‌های فعال در حوزه زنان و خانواده، حضور فعال مسئولان مرکز در سفرهای استانی هیئت دولت، حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی، امضای تفاهم‌نامه با فدراسیون زنان چین برای گسترش همکاری‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و تلاش برای بهره‌گیری از فرصت بیداری اسلامی برای مفهوم‌سازی، جریان‌سازی و نهادسازی در کشورهای منطقه با تمسک به الگوهای دینی برخی از اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: کاهش تعداد ضامن‌های بانوان از دو به یک نفر برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی و را‌ه‌اندازی مرکز جامع توانمندسازی، زنان ثمره تلاش مسئولان و کارشناسان این مرکز است.

وی با اشاره به تدوین برنامه تحکیم و تعالی خانواده در سال گذشته اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگی - اجتماعی برای 680 هزار نفر، آموزش‌های اقتصادی برای 109 هزار نفر و آموزش‌هایی با رویکرد سیاسی برای 5 هزار نفر در مدت مذکور صورت پذیرفته است.

وی در ارتباط با فعالیت‌های حقوقی این مرکز گفت: پی‌گیری لوایح گذشته، رفع خلأهای قانونی، پیشنهاد تبدیل وضعیت استخدامی زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست، پیشنهاد دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر هفت سال و دانش‌آموز در روزهای پنج‌شنبه تنها بخشی از اقدامات حقوقی است.

مجتهدزاده از طرح رحمت در دو شاخه طلوع و طلیعه و طرح مطلع مهر برای زوجینی که کم‌تر از پنج سال از ازدواج آنها می‌گذرد به عنوان فعالیت‌های فرهنگی مرکز یاد کرد.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول