اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم فعالیت بیش از 2 هزار واحد صنعتی و بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، مسکن و کشاورزی را از موفقیت‌های چشمگیر این استان دانست.

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور آیت الله‌ هاشمی‌شاهرودی برگزار شد با اشاره به برنامه تشکیل جلسات شورای اداری استان در بیت مراجع عظام تقلید اظهار داشت: این جلسات در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و با هدف تبیین عملکرد و خدمات دولت برگزار می‌شوند.

وی به دو جلسه قبلی برگزار شده در سال جدید در محضر حضرات آیات عظام مکارم‌شیرازی و نوری‌همدانی اشاره و خاطر نشان کرد: در این جلسات ضمن ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در استان، از رهنمودها و دیدگاه‌های رهگشای علما استفاده می‌کنیم.

استاندار قم با ارائه گزارشی از کارنامه استان در بخش‌های مختلف تصریح کرد: قم در چند سال اخیر جهش چشمگیر و روند پر شتاب را به سوی عمران و آبادانی آغاز کرده است.

وی فعالیت بیش از 2 هزار واحد صنعتی و بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، مسکن و کشاورزی را از موفقیت‌های چشمگیر استان دانست و گفت: در سال جهاد اقتصادی با وجود همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان، در استان قم تمام شاخص‌های اقتصادی مثبت بود که افزایش 25 درصدی منابع بانکی، رشد 28 درصدی سرانه درآمد و افزایش 20 درصدی درآمدهای مالیاتی به خوبی این مهم را نشان می‌دهد.

موسی‌پور پیشرفت‌های چشمگیر استان قم در سایر بخش‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش اشتغال سال گذشته تعهد استان 35 هزار شغل بود که فراتر از این آمار بیش از 39 هزار شغل ایجاد شد.

استاندار قم با اشاره به تحولات شگرف در بخش آموزش عالی در استان قم پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در استان قم حدود 60 هزار دانشجو در 29 مرکز آموزش عالی دولتی در استان قم مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای شاخص‌های آموزشی استان از اجرای 83 پروژه در حال ساخت در بخش آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این پروژه‌ها سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی به توانمندی‌های متخصصان استان اشاره کرد و افزود: در سفر اخیر هیئت اعزامی استان به مالزی، ساخت یک کارخانه سیمان و فولاد توسط متخصصان مورد توافق قرار گرفت.

موسی‌پور تصریح کرد: با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت فاز اول پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز برای مدیریت بحران کم آبی سال گذشته افتتاح شد، ضمن اینکه سایر بخش‌های این پروژه عظیم و ماندگار صنعت آب کشور به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی پروژه‌های انتقال آب به دشت مسیله و انتقال آب از دریای خزر را دو پروژه مهم دیگر عنوان کرد و گفت: این دو پروژه نقش مهم و مؤثری در احیای بخش کشاورزی و تامین آب بخش صنعت استان قم در آینده ایفا کرده و به زودی عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به دشت مسیله آغاز می‌شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه ورود زائر به شهر مقدس قم هر ساله روند افزایشی داشته است به اقدامات انجام گرفته برای تامین زیرساخت‌های ضروری برای میزبانی شایسته از این میزان مسافر اشاره کرد و افزود: با همت و تلاش مسئولان امر در سال‌های اخیر پروژه‌هایی نظیر صحن جوادالائمه با بیش از 20 هزار مترمربع، میدان بزرگ امام خمینی در پنج طبقه و با دو هزار پارکینگ، مراکز خدماتی و صحن شرقی حرم مطهر با حدود 50 هزار مترمربع و محور فرهنگی - زیارتی حرم تا جمکران در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح مسکن مهر به عنوان یک گام بزرگ و موفق توانست خواسته و آرزوی دیرینه مردم را برای خانه‌دار شدن محقق کند تصریح کرد: استان قم همواره در دو سال گذشته رتبه اول را در بخش مسکن مهر در اختیار داشته و تاکنون 13 هزار و 200 واحد مسکونی در اختیار مردم قرار گرفته و به‌زودی نیز بیش از 4 هزار واحد دیگر به متقاضیان واگذار می‌شود.

موسی‌پور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از راه‌های قم ـ نیزار، قم ـ ورجان، قم ـ گرمسار، تعریض ورودی قم ـ کاشان، دو بانده کردن جاده قم ـ شکوهیه، دو بانده کردن جاده قم ـ جعفریه، آزادراه قم ـ اراک، تقاطع غیرهمسطح سه راهی خرمشهر، تقاطع غیرهمسطح 72 تن، تعریض راه قم ـ قنوات و اجرای کمربند ریلی را از جمله موفقیت‌های استان قم در بخش راه طی دو سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول