اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نجات‌غریق البرز خبر داد

نظارت مستمر بر کار ناجیان غریق 60 درصد استخرهای البرز

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نجات‌غریق استان البرز از نظارت مستمر بر کار و فعالیت بیش از 60 درصد ناجیان غریق استخرها و مجموعه‌های آبی استان خبر داد.

نظارت مستمر بر کار ناجیان غریق 60 درصد استخرهای البرز

حسین زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به امکانات محدود هیئت و کمبود بازرس شرایط لازم را برای نظارت بیش‌تر بر کار ناجیان غریق و رعایت ضوابط ایمنی در استخرها نداریم با این حال به مدد همکاری و حساسیت مدیران استخرها شاهد کم‌ترین تخلف و سهل‌انگاری از سوی ناجیان غریق و استخرداران در طی دو سال اخیر هستیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری دوره‌های آموزشی نجات‌غریق، استان کمبودی در این بخش ندارد، گفت: سال گذشته بالغ بر 20 دوره آموزشی یک‌ روزه و سه روزه و نجات‌غریق درجه سه و دو در سطح استان برگزار شده و از حیث تعداد ناجی و فعالیت آنها در استخرهای مختلف استان کمبودی احساس نمی‌شود.

زارع با بیان اینکه آگاهی مردم نسبت به شنا و مخاطرات آن نسبت به سال‌های گذشته بیش‌تر شده است، افزود: خوش‌بختانه با اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی که از طریق رسانه‌ها صورت گرفته آگاهی مردم به طرز چشم‌گیری بالا رفته است، با این حال باز هم در پاره‌ای موارد شاهد بی‌توجهی افراد به مسائل ایمنی بوده‌ایم و متاسفانه شاهد بروز اتفاقات ناگوار در برخی از استخرها و آب‌های آزاد سطح استان هستیم.

رئیس هیئت نجات‌غریق استان البرز با اشاره به آغاز فصل گرما و رغبت مردم به ورزش‌های آبی گفت: شهروندان از شنا کردن در محیط‌های ناشناخته و حوزه سدها و آبگیرها جداً خودداری کنند، چرا که بیش‌ترین حوادث رخ داده در سال‌های گذشته مربوط به این اماکن بوده است.

وی در پایان اشاره‌ای هم به راه‌اندازی دوره‌های آموزشی آب درمانی و غواصی از سوی هیئت استان کرد و ادامه داد: در این ارتباط افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به دفتر اداری هیئت استان در مجموعه دکتر شریعتی از برنامه‌های مختلف آموزشی هیئت در رشته‌های مذکور آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول