اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری صورت گرفت

اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی به ورزش مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی به ورزش مازندران خبر داد.

اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی به ورزش مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نصرالله پریچهره صبح امروز در همایش تجلیل از برترین‌های ورزش مازندران حضور ورزشکاران مازنی در رقابت‌های المپیک 2012 لندن را نشانه افتخار ورزش کشور دانست.

وی با بیان اینکه ورزش مقوله‌ای ارزشمند در فرامین دینی است، اظهار داشت: برای ارتقای سطح علمی، معنوی و سلامتی جوانان نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی هستیم.

این مسئول اضافه کرد: وزارت شدن دستگاه ورزش و جوانان و ادغامی که در این بخش صورت گرفت، به منظور توجه بیشتر به مقولات فرهنگی ورزشکاران و جوانان است که در این زمینه همه باید کمک حال این دستگاه جوان باشند.

پریچهره سال 90 را برای ورزش مازندران پربرکت دانست و گفت: تربیت‌بدنی نهادی پر برکت است، زیرا خدمات‌رسانی گسترده‌ای دارد.

وی تلاش ورزشکاران مازنی در عرصه‌های آسیایی، جهانی، بین‌المللی و المپیکی و پارالمپیکی را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: کسب 122 مدال طلا در این رقابت‌ها و برافراشته شدن پرچم کشور در آن سوی مرزها از طرف مازندرانی‌ها جای افتخار است.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از 12 سال سهمیه المپیک را در رشته ورزشی بوکس کسب کردیم، تصریح کرد: در قضیه پارالمپیک ورزشکاران جانباز و معلول مازندرانی متعهدانه زحمت کشیدند که در این بخش پنج سهمیه پارالمپیک را نصیب خود کردند.

وی به ساخت پروژه‌های ورزشی و سرعت در بهره‌برداری از اماکن ورزشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مازندران رکورددار ساخت سالن‌های ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه در سال گذشته هر سه روز یک پروژه به بهره‌برداری رسید، بیان داشت: 79 پروژه ورزشی در مازندران بهره‌برداری شد که محاسبات پروژه‌های ورزش خصوصی رقم بالایی از اماکن ورزشی را به خود اختصاص می‌دهد.

پریچهره افزایش سرانه ورزش در مازندران را چشمگیر دانست و گفت: افزایش دو نیم متر مربعی سرانه ورزشی مازندران در پایان برنامه پنجم به استاندارد می‌رسد.

این مسئول به فعالیت ورزش همگانی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: 775 هیئت ورزشی در شهرستان‌ها و یک هزار و 800 شورای ورزشی در روستاها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مازندران قطب ورزش جهان است، تصریح کرد: سال گذشته در 28 رشته ورزشی مدال آسیایی و جهانی کسب کردیم.

پریچهره فعالیت اداره کل ورزش و جوانان مازندران را در فعالیت‌های فرهنگی چشمگیر دانست و ادامه داد: به زودی همایش کشوری عفاف و حجاب در مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به اجرای طرح سالم‌سازی دریا و فعالیت ناجیان غریق در سواحل اشاره کرد و گفت: با اختصاص اعتبار 350 میلیون تومانی از سوی استانداری جت اسکی خریداری شد تا با کاهش غریق در سواحل مازندران مواجه باشیم.

وی از اختصاص اعتبار 650 میلیون تومانی در فروردین ماه سال جاری به امر ورزش خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار بسیاری از مشکلات هیئت‌های ورزشی را کاهش داد.

این مسئول با بیان اینکه 80 پروژه ورزشی مشارکتی در مازندران در حال اجرا است، اذعان داشت: در نخستین ماه سال جاری اعتبار 4 میلیارد تومانی به بخش عمرانی ورزش مازندران اختصاص یافت.

پریچهره در پایان سخنانش متذکر شد: ورزشکاران المپیکی در فضایی آرام به تمرین خود ادامه دهند و از بحث‌های حاشیه‌ای بپرهیزند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول