اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

فکری به حال مرکز فرهنگی و سیاسی عالم اسلام شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم با تاکید بر اینکه باید همه نگاه‌ها اعم از مسئولان قم و مسئولان کشور نسبت به این شهر تغییر یابد گفت: برای قم به عنوان مرکز فرهنگی و سیاسی عالم اسلام باید فکری کرد.

فکری به حال مرکز فرهنگی و سیاسی عالم اسلام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در مراسم افتتاح هتل موقوفه پارسیا با تبریک میلاد بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت زهرا(س) گفت: دخت نبی مکرم اسلام 18 سال بیشتر زندگی نکرد ولی در همه کمالات به اوج رسید و برترین الگو برای زنان عالم است.

وی با اشاره به روز میلاد بنیانگذار انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام راحل با انقلاب اسلامی ایران مسلمین را زنده کرد و مسیر پیشرفت اسلام را مهیا کرد و امروز انقلاب ایران در دنیا فراگیر شده است.

استاندار قم با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های لازم برای استان قم تاکید کرد: در همه جای این کره خاکی نام قم با انقلاب اسلامی گره خورده است چرا که قم خاستگاه و زادگاه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه به قم باید با نگاه ویژه نگریسته شود اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران معاهدات قدرت را در عالم به هم زده و معنویت و خداگرایی را احیا کرده است.

موسی‌پور با اشاره به اینکه قم موطن بنیانگذار جمهوری اسلامی است اضافه کرد: این شهر پایگاه تشیع، مرجعیت، روحانیت و مرکز بزرگترین حوزه علمیه اسلام به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه افتخار بسیاری از علما این است که در قم تحصیل کرده‌اند افزود: قم قطب علمی، فرهنگی و سیاسی است و نگاه‌ جهانیان به قم دوخته شده است.

استاندار قم گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها، تدبیرها و هدف‌گذارهای بلندی نسبت به قم داشته باشیم تا شهر قم از این وضعیت خارج شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های قم در دو سال اخیر تاکید کرد: آنچه که طی دو سال اخیر در قم انجام شده جبران اندکی از عقب‌ماندگی‌های انباشته است و قم هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد.

موسی‌پور با اشاره به اینکه قم از سوی مردم هر سال بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد افزود: در ایام فاطمیه شاهد حضور خیل عظیم زائران و مسافران بودیم و در ایام ولادت زهرا(س) نیز شاهد حضور گسترده زائران در استان قم بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهر قم در چهار راه کشور واقع شده است افزود: باید برای جمعیت ساکن قم فکری داشته باشیم و از سوی دیگر باید شهری بین‌المللی بسازیم.

استاندار قم با تاکید بر اینکه باید همه نگاه‌ها اعم از مسئولان قم و مسئولان کشور نسبت به این شهر و استان تغییر یابد اضافه کرد: برای قم به عنوان مرکز فرهنگی و سیاسی عالم اسلام باید فکری کرد.

وی گفت: استان قم یک استان از 31 استان کشور نیست، قم شهری به وسعت دنیا است و باید برنامه‌ریزان، مسئولان و مدیران شهری چنین نگاهی داشته باشند.

موسی‌پور با اشاره به اینکه باید در طراحی‌ها، ساخت‌وسازها و برنامه‌ریزی‌ها 50 سال دیگر را دید افزود: رهبر انقلاب فرمودند خدمت به قم خدمت به یک شهر نیست خدمت به کشور و آبروی نظام اسلامی است و باید با بهره‌گیری از این رهنمود رهبری راه پیشرفت قم را بیش از پیش هموار کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول