اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان تاکید کرد

تلاش برای تقویت روابط با خواهرخوانده اصفهان

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: تقویت روابط خواهرخواندگی کمک شایانی به ترسیم چهره مردم ایران در سایر کشورها می‌کند، بنابراین تمام تلاش خود را برای ارتباط با شهر فرایبورگ به عنوان خواهرخوانده اصفهان انجام می‌دهیم.

تلاش برای تقویت روابط با خواهرخوانده اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی سقاییان‌نژاد ظهر امروز در دیدار با سفیر آلمان در ایران با اشاره به اینکه در برخی از کشورها اخباری غیر واقعی از جمهوری اسلامی منتشر می‌شود، اظهار داشت: ما به دنبال بیان واقعیت‌ها در مورد چهره و اعتقادات و آداب و رسوم مردم کشورمان هستیم و تقویت مباحث خواهرخواندگی کمک شایانی به این موضوع می‌کند.

وی خواستار استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بالقوه شهر فرایبورگ و اصفهان شد و ادامه داد: باید کوشش کنیم واقعیت‌ها، دوستی و صمیمیت مردم کشورمان به مردم آلمان نشان داده شود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تقویت خواهرخواندگی، ارتباطات فرهنگی را مستحکم‌تر می‌کند، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های خواهرخواندگی می‌توان توسعه روابط اقتصادی، فنی و علمی و سیاسی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ارتباط فرهنگی یکی از ارتباطات مهم بین کشورها است و به طور حتم پس از ایجاد ارتباط فرهنگی، ما می‌توانیم ارتباطات اقتصادی، سیاسی داشته باشیم، گفت: شهرهای اصفهان و فرایبورگ زمینه‌های تاریخی فرهنگی مشترک دارند، بنابراین این ارتباطات باید به سمت و سویی حرکت کند که تشابه و هماهنگی مردم دو شهر در آن بیشتر دیده ‌شود.

سقاییان‌نژاد تصریح کرد: البته مبنای ارتباطات در دنیا دیدار چهره به چهره مردم است بنابراین تمام تلاش خود را برای ارتباط با شهر فرایبورگ به عنوان خواهرخوانده اصفهان انجام می‌دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در ارتباط با ویژگی‌های شهر اصفهان افزود: از قرن‌های گذشته تاکنون، مسلمانان در کنار مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان در این شهر زندگی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته‌اند و تفاهم و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی با یکدیگر برقرار کرده‌اند.

شهردار اصفهان ادامه داد: وجود هزاران اثر تاریخی، دانشمند، شاعر، فرهیخته و رجال در ابعاد مختلف در اصفهان نشان‌دهنده تمدن در این شهر کهن است.

وی یادآور شد: این شهر با داشتن 18 دانشگاه بزرگ دولتی و 220 هزار دانشجو از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و به عنوان کریدور علمی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ل۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول