اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان:

خواهرخوانده‌ها سبب پیشبرد اهداف سیاست خارجه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: خواهرخوانده‌ها در قالب دیپلماسی عمومی نقش بسزایی ایفا می‌کنند و سبب پیشبرد اهداف سیاست خارجه می‌شوند.

خواهرخوانده‌ها سبب پیشبرد اهداف سیاست خارجه می‌شوند
حسن نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که فواید خواهرخوانده‌ها در حوزه روابط بین‌الملل چیست، اظهار داشت: یکی از مباحثی که در حوزه‌های سیاست خارجه به کشورها کمک می‌کند حوزه مردمی است و کشورهایی که در حوزه سیاست خارجه ارتباط مردمی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، توفیق‌های بیشتری در پیشبرد اهداف سیاست خارجه دارند.

وی تصریح کرد: مردم و ملت‌ها نقش بسزایی در روابط بین‌المللی دارند و در بسیاری از کشورها دولت را مردم تعیین می‌کنند، بنابراین اگر مردم روی کشور خاصی نظر ویژه‌ای داشته باشند، به طور حتم در پیشبرد و تحکیم روابط دو جانبه اثرگذار هستند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان افزود: برعکس آن نیز صدق می‌کند و چنانچه ملتی در برقراری ارتباط با کشور دیگر مخالف باشند، به طور یقین دولت خود را زیر فشار قرار می‌دهند و مانع از برقراری ارتباط دولتشان با آن کشور می‌شوند، بنابراین مردم مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بحث‌هایی که در وزارت خارجه کشورهای دنیا پیگیری می‌شود دیپلماسی عمومی است، تصریح کرد: خواهرخوانده‌ها نیز در قالب دیپلماسی عمومی قابل اطلاق است و همکاری رسانه‌ها، تیم‌های ورزشی، اساتید دانشگاه‌ها، کرسی آموزش زبان کشور اثرگذار است و سبب پیشبرد اهداف سیاست خارجه می‌شود.

نوریان در پاسخ به این سؤال که از ابتدای سال 90 تاکنون چند هیئت خارجه وارد اصفهان شده‌اند، گفت: آمار جمع‌آوری شده در این مورد ندارم.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌هایی که وارد اصفهان می‌شوند چند دسته هستند، اضافه کرد: یک سری از این هیئت‌ها برای انجام مأموریت‌های خود در سطوح روابط دوجانبه وارد جمهوری اسلامی ایران می‌شود که برای بازدید یکی از شهرهای ایران انتخاب می‌کنند که بسیاری از آنها اصفهان را انتخاب می‌کنند، بنابراین بیشتر هیئت‌های خارجی که وارد اصفهان می‌شوند، جنبه گردشگری و بازدید از این شهر تاریخی را دارد.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان بیان داشت: گروهی دیگری از هیئت‌های خارجی که وارد اصفهان می‌شوند، مهمان رسمی استان اصفهان بوده و برای انجام مأموریت ویژه آمده و کار اصلی آنها در اصفهان است و بنا به دعوت استاندار یا شهردار وارد این شهر می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول