اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در پیشنهاد هیئت چینی به استاندار کردستان مطرح شد؛

معرفی کردستان به عنوان خواهر خوانده خننگ چین

خبرگزاری فارس: در دیدار هیئت سرمایه‌گذار چینی با استاندار کردستان پیشنهاد شد تا استان خننگ چین با استان کردستان به عنوان خواهر خوانده معرفی شوند.

معرفی کردستان به عنوان خواهر خوانده خننگ چین
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی صبح امروز در دیدار با هیئت مسلمان چینی که برای سرمایه‌گذاری در اجرای طرح توسعه کارخانه ذوب آهن کردستان به استان سفر کرده‌اند، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بلند مدت و تقویت زیرساخت‌ها به منظور توسعه همه جانبه استان و ایجاد اشتغال پایدار از اصلی‌ترین برنامه‌های کاری مدیریت ارشد استان است.
استاندار کردستان بهسازی واحدهای تولیدی صنعتی و کارخانجات استان را از اولویت‌های کاری مسئولان و مدیران اقتصادی عنوان کرد و گفت: ضروری است همراه با بهسازی، توسعه این واحدها در دستور کار قرار گیرد تا با یک شیب آرام، اما مطمئن شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه باشیم.
در این دیدار حاج مصطفی سرپرست هیئت چینی، بیان داشت: طرح تعویض به جای تعمیر که برای اولین بار در کشور در کارخانه ذوب آهن کردستان اجرا می‌شود موجب افزایش حجم کوره از 100 مترمکعب به 318 مترمکعب شده که این افزایش حجم، ظرفیت کنونی تولیدات فولادی این کارخانه که 70 هزار تن در سال است را به 400 هزار تن افزایش داده و 500 نفر هم اشتغالزایی دارد.
وی ادامه داد: تزریق زغال به جای کک متالوژی از خصوصیات بارز این طرح است که در قیمت تمام شده محصول نهایی یعنی شمش چدن و به تبع آن فولاد تهیه شده بسیار موثر بوده و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است.
حاج مصطفی در پایان اذعان داشت: همزمان با بهسازی،  طرح اصلی که در برنامه بلندمدت این هیئت قرار داشته و 24 ماه طول خواهد کشید، اجرا می‌شود و ظرفیت تولید کارخانه به 2 میلیون تن فولاد خام در سال افزایش می‌یابد که در نهایت 10 هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
گفتنی است؛ دریافت محصول نهایی کارخانه بجای وجه نقد و دانش فنی (بای‌بک) از مشخصات بارز قرارداد منعقده بین مسئولان کارخانه فولاد کردستان و هیئت سرمایه‌گذار چینی است.
در دیدار هیئت سرمایه‌گذار چینی پیشنهاد دادند تا استان خننگ چین با استان کردستان به عنوان خواهر خوانده معرفی شوند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول