اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تهران:

زنان مظهر جمال و بهشت خداوند هستند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید دانشگاه تهران گفت: آراستگی و زیبایی از خصایص زنان است چرا که زنان مظهر جمال خدایی و بهشت زیبای خداوند هستند.

زنان مظهر جمال و بهشت خداوند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طاهره کریمی‌فرد ظهر امروز در مراسم جشن حضرت فاطمه(س) و روز زن که با حضور تعداد زیادی از بانوان و مادران در سالن شهدای گمنام سپاه سنندج برگزار شد، به نقش‌های مختلف زنان در جامعه اشاره کرد و گفت: مردان نقش‌آفرین از دامن زنان و مادران پاکدامن بزرگ شده‌اند و این اهمیت جایگاه زنان در جامعه اسلامی را می‌رساند.

وی افزود: یکی از نقش‌های مهم زنان، مادر بودن آنهاست چرا که مادران با یک دست گهواره و با دست دیگرشان دنیا را تکان می‌دهند که نمونه آن مادرانی هستند که فرزندانشان غیورمردانی بودند که از تمامیت ارضی کشور و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند.

کریمی‌فر در ادامه بر الگوگیری و الگوپذیری از سیره و سلوک حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد و گفت: یکی از نقش‌های مهم زنان جامعه اسلامی نقش‌پذیری و الگو گرفتن از این بانوی بزرگ اسلام در تربیت فرزندان و همسرداری است.

به گفته این استاد دانشگاه، همسرداری یکی دیگر از وظایف مهم زنان است و به طور یقین پشت هر مرد موفقی همسر و زوجی موفق و با پشتکار وجود دارد که این نشان‌دهنده احساس مسئولیت بیشتر زنان نسبت به مردانشان است.

کریمی‌فر افزود: یکی از واسطه‌های خداوند روی زمین زنان هستند چراکه زنان کار خدایی می‌کنند و بعد از اراده خداوند خلقت در بطن زنان نهاده شده است.

این مدرس دانشگاه تهران یکی دیگر از نقش‌های زنان را خواهری کردن در مقابل برادران خواند و گفت: خواهران پناه غم‌های براداران هستند و آنها را حمایت می‌کنند تا در فشارهای زندگی نشکنند.

کریمی‌فر در بخش دیگری از سخنانش صفات زنان را برشمرد و تصریح کرد: خداوند به زنان یاد داده که زیاد حرف بزنند چرا که یکی از ابزار مهم تربیت و یکی از وسایل ایجاد الفت، انس و محبت حرف زدن است.

وی یکی دیگر از صفات زنان را مهربان بودن آنان نسبت به مردان عنوان کرد و افزود: زیبایی‌پسند بودن و به دنبال آن آراستگی و زیبایی از خصایص دیگر زنان است چرا که زنان مظهر جمال خدایی و بهشت زیبای خداوند هستند.

به گفته وی، زنان حافظ اسرار الهی هستند و مادران باید به دختران خود یاد دهند که رازشان را پیش هر کسی بازگو نکنند.

کریمی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: مردان حافظ ارزش‌های اسلامی و غیورمردان کشورمان تربیت‌شدگان مادران و زنانی شیردل است که در دامن آنان پرورش یافته‌اند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول