اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

مکتب فاطمی کشور را از آسیب‌ها مصون داشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: مکتب فاطمی سبب شده امروز هیچ دشمنی جسارت تجاوز به سرزمین ایران را نداشته باشد.

مکتب فاطمی کشور را از آسیب‌ها مصون داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدکاظم پورامینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده ایثارگران استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: فاطمه(س) آمد تا مردان و زنان جهان درس ایثار، رشادت، ولایت‌مداری و پاکدامنی بیاموزند.

وی ادامه داد: مادران شهدا که ام‌البنین‌های زمان ما هستند، راه و رسم تربیت صحیح را از فاطمه زهرا(س) آموخته‌اند که توانسته‌اند چنین فرزندانی را به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم افزود: اگر فاطمه(س) الگوی این شیرزنان نبود، هیچ‌گاه نمی‌توانستند این چنین فرزندانی تربیت کنند که ادامه‌دهنده راه سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش باشند.

وی گفت: مادران شهدا اسوه صبر و ایثار در زمان ما هستند و خطبه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت همواره راه‌گشای مسیر آنان بوده است.

پورامینی ابراز کرد: دشمنان همواره از حضور مؤثر و هوشیارانه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در وحشت بوده‌اند چرا که می‌دانند اگر زنان در این عرصه‌ها تاثیرگذار باشند، تمام توطئه‌های آنان خنثی خواهد شد.

وی با اشاره به نگاهی که به زن در جهان امروز وجود دارد عنوان داشت: اگر الگوی زن ایرانی به‌عنوان یک الگوی اصیل به جهان عرضه شود، بشر امروز برای بسیاری از سوالات خود در زمینه جنسیت پاسخی قانع‌کننده خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: در کشور ما مادران شهدایی زندگی می‌کنند که پس از شهادت فرزندانشان، شجاعانه در برابر سختی‌ها ایستادند و بدون هیچ تزلزلی فرزندان دیگر خود را برای حضور در میدان نبرد به جنگ می‌فرستادند.

وی با بیان اینکه مادران شهدا مایه مباهات ایران اسلامی هستند افزود: مادران شهدا همواره در راه دفاع از ولایت فقیه و نظام در تمام صحنه‌ها پیشرو بوده‌اند و اکنون نیز این رسالت فاطمی را با افتخار به دوش می‌کشند.

پورامینی ادامه داد: همین مکتب زنده فاطمی در میان زنان و مردان جامعه است که دشمن را از رساندن هرگونه آسیب به این ملت و یا از کوچک‌ترین طمعی به این آب و خاک عاجز کرده است.

وی با اشاره به نگرش اعراب جاهلی به زن ابراز کرد: اسلام به زن شخصیت و کرامت بخشید و در شرایطی که اعراب دختران خود را زنده به گور می‌کردند، پیامبری مبعوث کرد که پیش پای دخترش بر می‌خاست. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم افزود: اسلام به زن ارزش داد و با کوثر خطاب کردن دختر پیامبر(ص) به تمام باورهای غلط عصر جاهلیت که سال‌ها بود انسان‌ها را در دام جهل گرفتار کرده بود، خط بطلان کشید.

وی گفت: زنان ایثارگر این ملت پس از شهادت مظلومانه فرزندان، همسران و یا پدرانشان مانند حضرت زینب(س) در راه حق و حقیقت ایستادگی کرده و مغلوب مشکلات زمان نشدند.

پورامینی خاطر نشان کرد: زنان ایثارگر با پرستاری از جانبازان، صیانت از خون شهیدان و صبر در فقدان عزیزانشان پا در راهی گذاشتند که حضرت زینب(س) پیمود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول