اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار کهنوج:

75 درصد روستاهای کهنوج آب شرب بهداشتی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کهنوج با بیان اینکه 75 درصد روستاهای کهنوج از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند، گفت: با توجه به فصل تابستان و خشکسالی در بعضی از روستاها آب جیره‌بندی می‌شود.

75 درصد روستاهای کهنوج آب شرب بهداشتی دارند

احمد منوچهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت سعی دارد تمام روستاهای فاقد آب بهداشتی را تأمین آب کند، برای رفع کمبود آب چاه‌هایی که به علت خشکسالی با کمبود آب مواجه بودند، مجددأ حفر یا کف‌شکنی شده‌اند و هر کجا نیاز به مرمت شبکه بوده در حد توان این امور برطرف شده است.

وی در ارتباط با دهکهان که یکی از روستاهای به شدت مشکل‌دار در بحث خشکسالی و آب شرب در شهرستان کهنوج است، افزود: یک حلقه چاه در این روستا حفر و تجهیز شده است و چاه شماره دو آن کف‌شکنی شده است و حدود 5.7 کیلومتر در چاه‌های مختلف روستاهای دهکهان خط انتقال و شبکه داخلی کار شده، اما این روستا فاقد شبکه داخلی است که توسط بهداشت محیط یک خط انتقال اجرا و شبکه داخلی لاینحل مانده است که پیگیر تأمین اعتبار آن هستیم.

منوچهری خاطرنشان کرد: به علت خشکسالی چهار حلقه چاه در چهار روستای کهنوج شور شده است اما در بقیه روستاها کیفیت آب مطلوب است .

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان کهنوج گفت: روستاهایی که مشکل آب شرب و شستشو دارند، تانکر آب به صورت موقت دارند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون از نظر تولید آب سرانه مشکلی نداریم اما به علت مصرف بی‌رویه و درختکاری در حیاط منازل عده‌ای با اخلال در نظم آب مشکلاتی برای مردم به وجود آورده‌اند و تلاش می‌کنیم که این مشکل هم برطرف شود.

منوچهری با بیان اینکه 75 درصد روستاهای کهنوج از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند، عنوان کرد:با توجه به فصل تابستان و خشکسالی در بعضی از روستاها آب جیره‌بندی می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول