اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

مشکل ما در حوزه فرهنگ عملیاتی کردن طرح‎هاست

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: در حوزه فرهنگ در زمینه تئوری و نظری مشکلی نداریم بلکه مشکل اساسی و عمده ما در حوزه عملیاتی کردن است.

مشکل ما در حوزه فرهنگ عملیاتی کردن طرح‎هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در نشست با فعالان فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: اگر بنا است پیوست فرهنگی به عنوان جزو ذاتی پروژه‎های عمرانی در کشور اجرا شود باید به عنوان یک رویکرد جدی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار بوشهر گفت: باید در اجرای پیوست‎نگاری فرهنگی با رویکرد فرهنگ اسلامی ناب محمدی (ص) به جایگاهی برسیم که تراز مردم کشورمان است.

وی بیان کرد: باید به سمتی برویم که فرهنگ در جامعه ایران اسلامی نقش پویا و بالنده‎ای داشته باشد و ایران اسلامی به الگویی برای تمام مردم جهان تبدیل شود.

استاندار بوشهر گفت: اگر امروز در جامعه دچار ناهنجاری هستیم به این دلیل است که نتوانسته‎ایم فرهنگ ناب محمدی (ص) را که انقلاب اسلامی بر پایه آن شکل گرفت در طول عمر انقلاب با شیب ملایم نهادینه کنیم.

جهانبخش افزود: در طول این سال‎ها حوزه‎های عمرانی رشد و توسعه بسیار خوبی داشته اما فرهنگ آنچنان که باید و همپای عمران توسعه نیافته است.

وی اظهار داشت: برای تبدیل ناهنجاری‎ها به هنجار و به حداقل رساندن آسیب‎های اجتماعی، باید تلاش کنیم رشد متوازنی بین فرهنگ و عمران در جامعه ایجاد کنیم.

جهانبخش تصریح کرد: فرهنگ جلوه‎ای از انقلاب اسلامی است که در جامعه ما در مظلومیت قرار گرفته است و باید غبار مظلومیت از چهره آن بزداییم.

وی تاکید کرد: در سال‎های گذشته در حوزه آکادمیک کارهای زیادی انجام شده و بیشتر در حوزه نظری ورود کردیم و وقت آن است که در این عرصه با جدیت وارد شویم.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح پیوست‎نگاری فرهنگی در کشور یادآور شد: فقط برخی استان‎ها از جمله استان بوشهر برای اجرای این طرح به طور عملیاتی اقدام کرده‎اند.

وی اضافه کرد: باید از این استان‎ها دعوت شود تا با ارائه یافته‎های خود در این حوزه در کشور اقدامی اساسی شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول