اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اردبیل:

310 فعال قرآنی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: 310 نفر از فعالان قرآنی در استان اردبیل زیر پوشش بیمه قرار دارند.

310 فعال قرآنی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی صبح امروز در همایش مدیریت و فعالیت‌های قرآنی و تجلیل از قرآن‌آموزان برتر اردبیل اظهار داشت: هیچ محدودیتی برای پوشش بیمه‌ای فعالان قرآنی و عضویت آنها در صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان وجود ندارد و در صورت احراز شرایط می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

این مسئول افزود: 60 نفر از این افراد نیز در قالب بیمه تکمیلی از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌‌مند شده و برخی از مشکلات آنها در این حوزه رفع می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل حمایت از موسسات قرآنی زیر پوشش فرهنگ و ارشاد اسلامی را یادآور شد و بیان داشت: مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور تا سقف 6 میلیون تومان از این موسسات حمایت مالی می‌کند تا این مجموعه‌ها بتوانند با تجهیز مادی و معنوی به فعالیت خود ادامه دهند

شرفی تصریح کرد: از تجهیز و ساخت موسسات قرآنی و راه‌اندازی آنها حمایت می‌کنیم به طوری که برای ساخت موسسه نسیم وحی خلخال 45 میلیون تومان، دارالقرآن نیر 15 میلیون تومان و ساختمان دارالقرآن عنبران 15 میلیون تومان، در مجموع 75 میلیون تومان از طرف مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کمک شده است.

این مسئول بیان داشت: علاوه بر حمایت از این موسسات در تجهیز، تعمیر و همچنین پرداخت اجاره بهای برخی از موسسات با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل و بخشنامه‌های کشوری کمیته توسعه فعالیت‌های قرآنی زیر نظر شورای عالی قرآن تشکیل شده که هدف آن برنامه‌ریزی مطلوب در سال جاری برای توسعه و تعمیق مسایل قرآنی در استان اردبیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های آموزشی انجام شده در حوزه قرآنی اشاره کرد و افزود: 16 عنوان دوره آموزشی عمومی و هشت دوره تخصصی برگزار شده و آزمون سراسری نیز در دو نوبت برای ارزیابی توان مربیان قرانی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: در هفته‌های گذشته بیش از یک‌هزار و 600 نفر در آزمون دوره‌های تخصصی قرآن و بازآموزی شرکت کردند و این فعالیت‌ها همچنان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول