اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد

کم شدن اخلاق حرفه‌ای از مشکلات کنونی جوامع پزشکی

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم شدن اخلاق حرفه‌ای در نتیجه گسترش علم و تکنولوژی از مشکلات کنونی جوامع پزشکی محسوب می‌شود.

کم شدن اخلاق حرفه‌ای از مشکلات کنونی جوامع پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جلیل توکل افشاری ظهر امروز در پنجمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در سالن همایش‌های شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اظهار داشت: توسعه دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات بوده و استراتژی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان یک دانشگاه تیپ یک کشور همواره در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

دبیر جشنواره آموزشی شهید مطهری افزود: در همین راستا و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت، دانشکده طب سنتی با تمام فراز و نشیب‌های موجود و مشکلاتی که بر سر راه داشت، شکل گرفته و بعد از دو ماه، چهار گروه آموزشی آن ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت مبحث دانشگاه‌های اقماری ادامه داد: از دیگر موضوعات مورد توجه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دانشگاه‌های اقماری و دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی است که طی آن تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌‌ها و رشته‌های غیر از تحصیلات تکمیلی به دانشگاه‌های اقماری منتقل می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، راه‌اندازی دانشکده فناوری‌های نوین را از دانشکده‌های در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و گفت: در راستای احداث دانشکده فناوری‌های نوین اقداماتی در دست انجام است اما به سبب نبود بلوغ کافی در گروه‌های آموزشی، باید حرکت به سمت تأسیس این دانشکده سنجیده‌تر و همراه با برنامه‌ریزی دقیق‌ باشد.

توکل افشاری ادامه داد: شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز مصوبه اول برای علوم پایه را اخذ کرده و از سال آینده در شعبه بین‌الملل اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

دبیر جشنواره آموزشی شهید مطهری در ارتباط با سایر اقدامات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال گذشته اظهار داشت: این دانشگاه در زمینه دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی و MPH اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است که بر همین اساس جذب اعضای هیئت علمی جوان انجام گرفته که متناسب با آن نیز تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز با افزایش مواجه بوده است.

وی کم شدن اخلاق حرفه‌ای را یکی از مشکلات کنونی جوامع پزشکی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هر روز با گسترش و توسعه علم و تکنولوژی از معرفت دینی و اخلاق حرفه‌ای فاصله بیشتری گرفته می‌شود که با توجه به مباحث دینی و اعتقادی نباید عدالت را به خاطر پیشرفت علمی زیر پا گذاشت.

وی با اشاره به بحث نوآوری و تحول در آموزش علوم پزشکی به عنوان شعار امسال جشنواره اظهار داشت: نکات بسیار زیادی در این شعار نهفته است و چنانچه بتوانیم این شعار را تحقق بخشیده و به آن عمل کنیم، بسیاری از مشکلاتی که در زمینه آموزش وجود دارد برطرف می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره محورهای جشنواره اظهار داشت: نوآوری و خلاقیت در آموزش پزشکی، مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی، معرفت دینی و اخلاق حرفه‌ای و پیشرفت و عدالت از جمله محورهای جشنواره است.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول