اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت موافقت هیئت دولت

ساخت 5 دانشکده علوم پزشکی در مشهد کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس اقدامات انجام شده ساخت تعداد پنج دانشکده علوم پزشکی در مشهد در پی چهارمین سفر استانی ریاست جمهوری به استان خراسان‌رضوی مورد موافقت قرار می‌گیرد.

ساخت 5 دانشکده علوم پزشکی در مشهد کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود شبستری ظهر امروز در پنجمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در سالن همایش‌های شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و سلامت جامعه نقش اساسی و بسیار پراهمیتی را در ارتقای شاخصه‌های سلامت جامعه ایفا می‌کند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌‌های چهارمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی افزود: چهارمین سفر استانی هیئت دولت به خراسان‌رضوی با توجه به اهمیت و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی و هم‌چنین توجه استاندار خراسان‌رضوی و وزیر بهداشت و درمان دارای برنامه زیاد و ویژه‌ای برای این حوزه است.

وی موافقت با ساخت تعداد پنج دانشکده علوم پزشکی در شهر مشهد را از توافق‌ها سفر استانی هیئت دولت عنوان کرد و ادامه داد: اعلام موافقت با احداث پنج دانشکده داروسازی، بهداشت، پرستاری، پیراپزشکی و طب سنتی از توافقات چهارمین سفر استانی هیئت دولت محسوب می‌شود که پیش‌نویس‌های اولیه آنها نیز تهیه و آماده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌چنین از وجود برنامه احداث سه بیمارستان بزرگ در شهر مشهد خبر داد و گفت: احداث سه بیمارستان بزرگ 540 تخت‌خوابی سرطان، تخصصی بانوان و تخصصی قلب و عروق و هم‌چنین احداث اورژانس 200 تخت‌خوابی بیمارستان امام رضا(ع) و بیمارستان جدید 540 تخت‌خوابی بیمارستان امام رضا(ع) نیز از دیگر برنامه‌های سفر چهارم رئیس جمهوری و هیئت دولت به مشهد محسوب می‌شود.

شبستری خاطرنشان کرد: تعداد 60 اورژانس جاده‌ای و هم‌چنین ساخت بیمارستان در شهرستان‌های متعدد استان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در حاشیه چهارمین سفر استانی رئیس جمهور مورد موافقت قرار می‌گیرند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خراسان افزود: با توجه به حجم کثیر فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هم‌چنین همایش‌ها و کنفرانس‌های متعددی که این دانشگاه بدون داشتن مرکز همایش‌ها برگزار می‌کند، احداث سالن بزرگ و مجهز مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از برنامه‌های استانی سفر چهارم است که در صورت تصویب و اجرا از دستاوردهای بسیار مثبت این سفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: براساس توافقات انجام گرفته با هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هم‌چنین همکاری و موافقت هیئت دولت، مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اراضی ذکریا با دارا بودن یک سالن بزرگ 1000 نفری، یک سالن 600 نفری و هم‌چنین چهار سالن 100 نفری با بودجه و اعتبار وزارت بهداشت و درمان و بودجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد احداث می‌شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول