اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با احداث واحدهای 7 و 8 نیروگاهی

ظرفیت نیروگاه رامین 660 مگاوات افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با احداث واحدهای 7 و 8 نیروگاه حرارتی رامین،‌ ظرفیت این نیروگاه حدود 660 مگاوات افزایش می‌یابد.

ظرفیت نیروگاه رامین 660 مگاوات افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای خوزستان، مسعود معین پور اظهار کرد:  نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه حرارتی کشور است که با احداث واحدهای 7 و 8  آن ظرفیت این نیروگاه به میزان حدود 660 مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این نیروگاه هم اکنون با شش واحد نیروگاهی توان تولید یک‌هزار و 850 مگاوات انرژی الکتریکی را دارد ولی با  ساخت واحدهای 7 و 8 که ظرفیت هر کدام 330 مگاوات است ظرفیت کلی این نیروگاه به 2 هزار و 510 مگاوات می‌رسد.

معین‌پور تصریح کرد: احداث این دو واحد از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان خوزستان است که برای ساخت و تکمیل آنها 5 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات صنعت برق کشور اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: قرار است علاوه بر احداث  دو  واحد جدید در نیروگاه رامین، تمام این نیروگاه به مرور زمان از پایه مکانیزه شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطر نشان کرد: نیروگاه رامین قلب صنعت برق در خوزستان است که نصب و راه‌اندازی واحدهای 7 و 8 آن خدمتی بزرگ در راستای تأمین برق پایدار در خوزستان خواهد بود.

نیروگاه یک‌هزار و 850 مگاواتی رامین اهواز در 25 کیلومتری جاده اهواز ـ مسجدسلیمان در نزدیکی رودخانه کـارون و شهر ویس در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول