اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین کنگره ملی زایمان ایمن در همدان:

بیش از 46 درصد از آمار زایمان همدان به شیوه سزارین است

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین کنگره ملی زایمان ایمن در همدان گفت: بیش از 46 درصد از آمار زایمان استان همدان به شیوه سزارین است.

بیش از 46 درصد از آمار زایمان همدان به شیوه سزارین است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نخستین کنگره ملی زایمان ایمن در همدان با بیان اینکه این کنگره در همدان با هدف ارتقای سطح سلامت مادر و نوزاد برگزار شده است، اظهار کرد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کشوری در زمینه ترویج زایمان طبیعی، دیدگاه جامعه و پزشکان برای انتخاب سزارین یا زایمان طبیعی، عوارض سزارین و زایمان طبیعی در مادران، استانداردهای زایمان طبیعی و سزارین و عوارض سزارین و زایمان طبیعی در نوزادان از جمله محورهای این کنگره است.

وی، راهکارهای ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، جنبه‌های روانی مؤثر در انتخاب نوع زایمان، مسائل قانونی متعاقب زایمان سزارین و نقش ورزش در زایمان طبیعی را از دیگر محورهای مورد توجه نخستین کنگره ملی زایمان ایمن برشمرد.

دبیر نخستین کنگره ملی زایمان ایمن در همدان کیفیت پایین برخی خدمات درمانی، فرصت کم برخی از متخصصان در برخی از شهرستان‌ها در زمینه انجام زایمان طبیعی، نبود مکانیسم‌های نظارتی و کنترلی در برخی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را از جمله علل افزایش آمار سزارین در کشور دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 46 درصد از آمار زایمان استان همدان به شیوه سزارین است، عنوان کرد: امیدوار هستیم با برگزاری این کنگره گامی مؤثر در راستای تدوین برنامه‌های راهبردی سلامت کشور خصوصاً سلامت مادر و نوزاد برداریم.

مجذوبی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای کنگره ملی زایمان در همدان هفت ماه به طول انجامید، گفت: امیدوار هستیم حاصل این برنامه‌های مدون و نشست‌هایی که با متخصصان صورت گرفته، بازخورد مناسبی در اختیار برنامه‌ریزان سلامت کشور قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بر اساس فراخوان 300 مقاله به دبیرخانه نخستین کنگره ملی زایمان ارسال شده، عنوان کرد: از این تعداد 155 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 125 مقاله به شکل پوستر و 30 مقاله نیز به صورت سخنرانی در کنگره ارائه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول