اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 91 صورت می‌گیرد

اجرای طرح "مامای همراه" در زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان فاطمیه همدان از اجرای طرح "مامای همراه" در زایمان فیزیولوژیک در سال 91 خبر داد.

اجرای طرح "مامای همراه" در زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه همدان

زهره آباب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به راه‌اندازی بخش زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه، اظهار داشت: برنامه جدید این بیمارستان در زمینه زایمان فیزیولوژیک، اجرای طرح "مامای همراه" برای زنان باردار است که این ماماها کارشناس و یا کارشناس ارشد مامایی دارند.

وی با بیان اینکه مامای همراه دوره‌های آموزشی دوران بارداری و مراقبت‌های بعد از زایمان را دیده‌اند، گفت: هر مادری که به بیمارستان مراجعه کند یا در کلاس‌های آموزشی شرکت کند می‌تواند مامای همراه مورد نظر و تأیید خود را نیز همراه خود داشته باشد و در مواقع نیاز و حتی در منزل نیز مامای همراه کنار وی باشد.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان تصریح کرد: هدف از طرح مامای همراه وجود فرد آموزش دیده‌ای است که با حوصله تمام بتواند در کنار مادر از زمان مراجعه به بیمارستان تا هنگام ترخیص، همراه و در کنار وی باشد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح "مامای همراه" دارای تعرفه‌هایی است که در حال حاضر در حال رایزنی با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با آن هستیم تا بتوانیم این تعرفه‌ها را به‌گونه‌ای با این معاونت هماهنگ کنیم تا استقبال نیز افزایش یابد.

آباب‌زاده با بیان اینکه مجوز اجرای این طرح از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اخذ شده است، گفت: امیدوار هستیم با این رویکرد بسیاری از عللی که سبب سوق دادن به سزارین می‌شوند از بین برود چرا که اگر مادران از زایمان طبیعی خاطره خوشی داشته و رضایت‌مند باشند، دیگران را نیز به این مهم تشویق می‌کنند.

وی، حمایت روحی، جسمی و روانی را نیز از دیگر اهداف طرح"مامای همراه" عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود 50 درصد از زایمان‌های بیمارستان فاطمیه به روش فیزیولوژیک و طبیعی انجام می‌شود که اجرای این طرح نیز به واقع می‌تواند در افزایش این آمار و کاهش سزارین مؤثر واقع شود.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان با بیان اینکه گرایش به زایمان فیزیولوژیک و طبیعی در واقع اهتمام عمومی را طلب می‌کند، ابراز داشت: در واقع هم پزشکان و هم دانشجویان تخصصی که مشغول به کار هستند باید از این نوع زایمان حمایت کنند و اصلح بودن این روش برای زایمان در مرحله نخست برای آنها محرز شود تا بتوانند بیماران را به این سمت سوق دهند.

وی با اشاره به مشاوره بعد از زایمان در کلینیک مشخص، گفت: با مشاوره‌های قبل و در دوران بارداری مادران با علم کامل به اینکه این نوع زایمان کمترین عوارض را برای آنها دارد، به این سمت سوق پیدا می‌کنند.

آباب‌زاده خاطرنشان کرد: اگر کوشش همگانی جامعه در راستای حذف باورهای غلط و حذف تجربه‌های تلخ مادرانی که طبیعی زایمان کرده‌اند، کنار گذاشته شود و تبلیغ صحیحی در زمینه زایمان فیزیولوژیک صورت گیرد، می‌توان به کاهش آمار سزارین نیز امیدوار بود.

وی با اشاره به بازسازی بخش زایمان فیزیولوژیک بیمارستان فاطمیه نیز بیان کرد: حدود 500 میلیون ریال برای این بخش و 50 میلیون ریال نیز برای بخش کی ام سی، هزینه شده است.

رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در پایان سخنانش به تمایل پدران به حضور در اتاق زایمان همسرانشان اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد همسران بیماران نیز برای زایمان همراه آنها باشند، نیاز به اتاق‌های زایمان انفرادی در بیمارستان فاطمیه داریم که باید در برنامه گنجانده شود.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول