اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند خواستار شد

بزرگان شیعه به نسل امروز شناسانده شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند، معرفی ابعاد شخصیتی و علمی بزرگان شیعه را به جوانان و نوجوانان نسل امروز جامعه خواستار شد.

بزرگان شیعه به نسل امروز شناسانده شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی بعد از ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از جمله بزرگانی که باید همواره از خدمات شایسته آنها به اسلام و تشیّع سخن به میان آورد، شیخ صدوق و شیخ کلینی است.

وی ادامه داد: در ایام نخست این هفته شاهد روزهای بزرگداشت بزرگانی همچون شیخ صدوق و شیخ کلینی بودیم.

علاءالدینی اضافه کرد: تلاقی این دو بزرگداشت و هم‏زمانی تقریبی آن با هفته معلم و بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری می‏تواند پیام حقانیت نظام مقدس اسلامی را بر همه عیان سازد.

امام جمعه دماوند افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ثمره خود بزرگانی همچون شهید مطهری میراث گران‏بهای علوم تشیّع باقیمانده از علمایی نظیر شیخ صدوق و شیخ کلینی به نسل امروز جامعه اسلامی رسیده است.

به گفته وی، شیخ کلینی و شاگردش شیخ صدوق و برادر شیخ صدوق هر سه دوره غیبت صغرای حضرت ولی‏عصر (عج) را درک کرده‏اند و شهرهای محل ولادت این بزرگان یعنی ری و قم از بزرگ‏ترین مناطق علم‏آموزی آن دوران قلمداد می‏شد.

علاءالدینی تصریح کرد: در کتب شیخ صدوق با عنوان "خودآموز فقه" نزدیک به 6 هزار حدیث وجود دارد و متأسفانه اسامی صحیحی بر این کتب گذاشته نشده است.

امام جمعه دماوند با اشاره به دیگر آثار شیخ صدوق خاطرنشان کرد: کتاب کافی در دو بخش اصول کافی و فروع کافی دیگر اثر ارزنده این دانشمند بزرگ تشیّع است.

وی ادامه داد: در این دو کتاب ماندگار شیخ صدوق نزدیک به 16 هزار حدیث وجود دارد و بزرگانی از این دست با این جایگاه فقهی اموری را به تنهایی انجام داده‏اند که اجرای آن با فناوری امروز جهان و گروه کثیری از دانشمندان ممکن نیست.

علاءالدینی اضافه کرد: این دانشمند بزرگ در سفرهای علمی و فقهی بسیار خود به مراکز دانشگاهی آن روز جهان، با تمدن‏های بسیاری آشنا و با توجه به نیاز دینی جامعه به نگارش کتب خود مبادرت می‏ورزید.

امام جمعه دماوند، سلامت پیکر شیخ صدوق پس از 900 سال از دفن به هنگام نبش قبر در دوران قاجار و  شهادت پدر مرحوم آیت‏الله مرعشی نجفی نشانه جایگاه والای این دانشمند بزرگ نزد خداوند متعال است.

وی ادامه داد: حال پس از گذشت قرن‏ها شاهد ثمردهی از آن تلاش‏های شبانه‏روزی دانشمندانی مانند شیخ صدوق، شیخ کلینی و شیخ مفید به دستان فرزندان ایران اسلامی و به رهبری امام راحل (ره) و جانشین بر حق ایشان حضرت آیت‏الله خامنه‏ای هستیم. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول