اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری:

140 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری فعال است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از فعالیت 140 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این استان خبر داد.

140 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری فعال است

نورالله سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 170 آموزشگاه آزاد در این استان مجوز فعالیت دارد که از این تعداد 140 آموزشگاه فعال است.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند پس از گذران دوره آموزشی در آزمون شرکت کرده و کارت مهارت دریافت کنند، گفت: آزمون‌ها به دو شیوه برگزار می‎شود، در شیوه نخست افرادی که در مراکز بخش خصوصی آموزش می‌بینند پس از اتمام دوره در آزمون شرکت می‌کنند و در شیوه دوم کسانی که در گذشته آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند به صورت ادواری ثبت‌نام و با شرکت در این آزمون ادواری و کسب حدنصاب قبولی کارت مهارت دریافت می‌‌کنند.

سعیدی اضافه کرد: شرط پذیرش و قبولی در آزمون این است که اگر فرد از مجموع 100 نمره، نمره 50 در آزمون کتبی را کسب کند، در آزمون عملی شرکت و با توجه به اینکه آزمون عملی با ضریب سه محاسبه می‎شود نمره آزمودنی در مجموع نباید از نمره 70 کمتر باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر آزمون‌دهنده در سال دو بار می‌تواند در یک حرفه برای آزمون ثبت‌نام کند، گفت: برخی از آزمون‌ها خاص استان و برخی از آزمون‌ها به صورت سراسری برگزار می‎شود که این موضوع در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون باید از سوی آزمودنی مورد ملاحظه قرار بگیرد.

سعیدی در ادامه با اشاره به میزان تسهیلات اعطایی به دارندگان مدارک فنی، گفت: عمده کسانی که کارت مهارت فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند در ادامه نسبت به اخذ تسهیلات اقدام می‌کنند که این تسهیلات شامل دریافت تسهیلات بانکی و وام خوداشتغالی می‎شود.

وی اضافه کرد: افراد متقاضی پس از ثبت‌نام به بانک‌های عامل معرفی می‎شوند و تا سقفی که متناسب با رشته و نیاز افراد است این میزان تسهیلات پرداخت می‌‎شود.

سعیدی همچنین با اشاره به صدور کارت‌های فنی و حرفه‌ای برای بیمه‌شدگان قالی‌بافی و کارگران ساختمانی، گفت: این طرح در سه شیوه پذیرش در سطح آموزشگاه‌های آزاد، پذیرش در سطح آموزشگاه‌های دولتی و پذیرش افراد با تجربه که کارت مهارت ندارند و نیاز به کارت مهارت دارند تا بیمه شوند، اجرایی می‎شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول