اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس خبر داد

بهره‌برداری از 126 پروژه تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: 126 پروژه نیمه‌تمام در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 126 پروژه تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، مرتضی نظری شامگاه سه‌شنبه در بررسی مشکلات پروژه‌های عمرانی این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان سلماس 163 پروژه وجود دارد که اتمام پروژه‌های نیمه‌‌تمام در سال جاری در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی بیمارستان شهرستان سلماس، راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در سلماس، شناسایی پروژه‌های محرک توسعه، پروژه‌های باقیمانده از سفرهای اول، دوم و سوم سفر رئیس جمهوری و کلنگ‌زنی ساختمان زندان از جمله پروژه‌هایی هستند که امسال محقق می‌شوند.

نظری با اشاره به طرح مهر ماندگار در سلماس اضافه کرد: سد دریک و برج آبگیری سد زولای سلماس دو پروژه طرح مهر ماندگار این شهر هستند.

فرماندار سلماس همچنین توسعه بخش کشاورزی را اولویت اصلی برنامه‌های شهرستان در سال جاری عنوان و تصریح کرد: توسعه بخش کشاورزی در راستای تحقق‌بخشی به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه انسانی است.

وی با بیان اینکه شهرستان سلماس منطقه‌ای کشاورزی است، اضافه کرد: برای رونق‌بخشیدن به کار کشاورزان و حمایت از آنان تسهیلات بانکی و اعتبارات لازم اعطا می‌شود.

به گفته فرماندار سلماس تمام مناطق روستایی که شغل اکثر ساکنان آنها کشاورزی است، شناسایی شده و با ارائه امکانات بهینه به مردم این روستاها گام‌های بزرگی برای توسعه و رونق کشاورزی منطقه و شهرستان سلماس برداشته می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: با رونق بخش کشاورزی برای جمعیت بزرگی از افراد بیکار مناطق مرزی زمینه‌ شغلی فراهم شده و آنها با دستیابی به امرار معاش سالم نه تنها از گرفتار شدن در دام قاچاقچیان و سودجویان در امان می‌مانند بلکه در به وجود آوردن اقتصاد سالم نقش موثری ایفا می‌کنند.

به گفته وی از 261 میلیارد تومان اعتباری که برای توسعه کشاورزی استان در نظر گرفته شده شهرستان سلماس تلاش می‌کند بیشترین سهم از این اعتبارات را به خود اختصاص دهد تا بتواند علاوه بر حمایت از بخش کشاورزی زمینه شغلی مناسبی برای مردم این شهر فراهم کند.

شهرستان سلماس با بیش از 185 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال ارومیه واقع است و با کشور ترکیه مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول