اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اصلی‌ترین و محوری‌ترین کار در حوزه ساخت و ساز، عمران و آبادانی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در استان است.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در آذربایجان‌غربی

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آذربایجان غربی 2هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام شامل پروژه‌های استانی و مصوبات سفر دارد که به اتمام رساندن این پروژه‌ها عزم راسخ مسئولان استان را می‌طلبد. 

در طول عمر دولت نهم و دهم در عرصه عمران استان شاهد فراز و فرودهایی بودیم که سبب شده عملیات اجرایی برخی از پروژه‌های عمرانی سالیان سال راکد بماند و در برخی از موارد پروژه‌هایی که انتظار می‌رفت عملیات اجرایی آن‌ها سالها به طول انجامد در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ است.

امروز که دولت در راستای تحقق شعار عدالت‌محوری خود در قالب طرح مهر ماندگار در تلاش برای به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام است، مسئولان استانی نیز کمر همت بسته و در قالب این طرح برنامه‌هایی برای به اتمام رساندن برخی از پروژه‌های اولویت‌دار استان دارند.

 *اولویت‌بندی 35 پروژه عمرانی در طرح مهر ماندگار

استاندار آذربایجان‌غربی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: اصلی‌ترین و محوری‌ترین کار ما در حوزه ساخت و ساز، عمران و آبادانی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که پروژه‌های مصوبات استانی حرف اول را در این زمینه می‌زند.

وحید جلال‌زاده با بیان اینکه یک‌هزار و 400 میلیارد ریال برای تعهدات استانی مصوبات کنار گذاشته‌ایم، تصریح کرد: طرح‌های نیمه‌تمام استانی را باید در شهرستان‌ها به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ماندگار توسط دولتمردان گفت: مهر ماندگار حرکت جوانمردانه دولت است و با اجرای این طرح پروژه نیمه‌تمام این دولت برای دولت‌های بعدی‌ باقی نمی‌ماند.

این مسئول افزود: در قالب این طرح 35 پروژه در حوزه‌های راه، ورزش، صنایع و معادن، بهداشت و درمان، نیرو و آب، آب و خاک شناسایی کرده‌ایم که بخش عمده این پروژه‌ها در بخش آب و خاک و آب و نیرو هستند و شامل 15 پروژه تکمیل سد و شبکه پایاب سدها می‌شود.

جلال‌زاده مسکن مهر را از دیگر پروژه‌های عمرانی استان عنوان کرد که در طول دولت نهم و دهم عملیات اجرایی آن آغاز شده و در حال حاضر نتایج آن به ثمر می‌نشیند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در بحث مسکن مهر دیرتر از سایر استان‌های کشور وارد عمل شده است، اظهار داشت: در برخی از موارد در مسکن مهر انحراف‌هایی داشته‌ایم.

این مسئول افزایش ارتفاع مسکن مهر استان را برای این پروژه‌ها همچون سم عنوان کرد و افزود: در برخی از شهرهای بزرگ استان مجبور به افزایش ارتفاع مسکن مهر شدیم که این امر به نوبه خود سبب شد تا مسکن مهر استان با چالش‌هایی مواجه شود.

جلال‌زاده با اشاره به همکاری خوب بانک‌ها در واگذاری تسهیلات به مسکن مهر، اعلام کرد: تاکنون 400 میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل به مسکن مهر کمک شده است.

وی با بیان اینکه در بحث واگذاری تسهیلات با مشکلی مواجه نیستیم، گفت: از اعتبارات عمرانی استان اعتبار ویژه برای این منظور تخصیص یافته است تا عمده مشکلات ما در بحث مسکن مهر استان رفع شود.

 در این میان تخصیص یه موقع اعتبارات پروژه‌های عمرانی حائز اهمیت است به طوری‌ که مسئولان استان آذربایجان‌غربی در بخش‌های مختلف مدیریتی خود بخش اعتبارات و عدم تخصیص به موقع و 100 درصدی اعتبارات را عامل اصلی کندبودن روند اجرای برنامه‌های خود می‌دانند.

از سوی دیگر تخصیص اعتبارات عمرانی در سال‌های اخیر 100 درصد نبوده و این امر سبب تاخیر در اجرای پروژه‌ها می‌شود.

 *افرایش 25 درصدی اعتبارات حوزه عمران آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: امکانات، تاسیسات و اتفاقاتی که باید سال گذشته در حوزه عمران استان رخ می‌داد مطلوب بود و در سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی اعتبارات عمرانی استان بودیم.

جلال‌زاده گفت: این امر نشان می‌دهد که مدیران اجرایی استان در جذب اعتبار و هزینه‌کرد آن به خوبی عمل کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در طول سال گذشته اعلام کرد: در سال گذشته در هفته دولت، دهه فجر و دو سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان‌غربی شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی بودیم که این موضوع تحرک و پویایی در پروژه‌های عمرانی استان ر‌ا نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه ایجاد زیرساخت‌های عمرانی می‌تواند نقش مهمی در پویایی اقتصادی یک منطقه داشته باشد امید است استان آذربایجان‌غربی نیز به معنای واقعی شاهد توسعه عمرانی باشد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول