اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه خبر داد

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در ارومیه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه از تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در سال جاری خبر داد.

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در ارومیه

عفت آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مطالعه در رشته‌های مختلف موجب رشد و تعالی انسان می‌شود که به دنبال آن توسعه جامعه را شاهد خواهیم بود لذا درصدد هستیم در سال جدید نسبت به راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز اهتمام کنیم.

وی تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین وظایف هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ریزی برای تاسیس، ساخت و توسعه، همچنین نظارت بر فعالیت‌ کتابخانه‌های عمومی و خصوصی است ولی وارد شدن خیران و افراد نیکوکار و تلاش آن‌ها برای ساماندهی کتابخانه‌ها بسیار راهگشا خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: منابع مالی برای اداره کتابخانه‌های عمومی مواردی مانند کمک‌های دولتی در قالب بودجه سالانه، هدایا و کمک‌های مردمی سازمان‌های عمومی و غیردولتی، موقوفات و درآمدهای اختصاصی کتابخانه‌های عمومی است به طوری که با این منابع برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها اهتمام می‌شود.

وی به موضوع ماده شش قانون مرتبط با امور کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق این قانون شهرداری‌ها مکلف هستند هر سال حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به منظور اداره امور کتابخانه‌‌ها در اختیار انجمن کتابخانه‌های عمومی قرار دهند تا نسبت به فراهم‌کردن امکانات مورد نیاز جوانان اهتمام شود.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه به تفکیک اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال این امر در سال 84 نسبت به راه‌اندازی اداره کتابخانه‌های عمومی ارومیه اهتمام شد که تاکنون این دستگاه در زمینه‌های مختلف در حال انجام وظیفه است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول