اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسیقی‌دان اصفهانی:

موسیقی ایرانی ثمره نسل‌ها و تلاش‌ها است

خبرگزاری فارس: موسیقی‌دان اصفهانی گفت: ملودی ایرانی دقت خاصی برای شنیدن می‌طلبد و این ثمره نسل‌ها است به همین دلیل ارتباط برقرار کردن با یک میراث عظیم فرهنگی هنری برای یک کودک یا نوجوان کار ساده‌ای نیست.

موسیقی ایرانی ثمره نسل‌ها و تلاش‌ها است

سعید ملکوتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تجربه ثابت کرده تعامل مثبت آدم‌های مختلف مهم‌ترین موضوع برای موفقیت یک کار گروهی است.

وی افزود: ملودی ایرانی یک دقت خاصی برای شنیدن می‌طلبد و این ثمره سال‌ها و نسل‌ها است و ارتباط برقرار کردن با یک میراث عظیم فرهنگی هنری برای یک کودک یا نوجوان کار ساده‌ای نیست و از همین‌رو من هیچ وقت به صورت حرفه‌ای و تئوریکال موسیقی ایرانی کار نکردم.

این آهنگساز و نوازنده در ادامه بیان داشت: همان طور که در تاریخ آمده موسیقی از ایران به عربستان رفته است، در زمان حمله اعراب و پس از حمله اعراب به اسپانیا، موسیقی تحت تأثیر اعراب از موسیقی ایران به اسپانیا رفته و ترکیب این دو موسیقی، موسیقی محلی اسپانیای آن زمان را به وجود آورده به طوری که در جنوب آندلس یک مدرسه موسیقی بوده که یک موسیقی‌دان ایرانی در آنجا تدریس می‌کرده است.

وی با غنی دانستن موسیقی ایرانی گفت: موزیسین‌های ما با موسیقی فلامنکو ارتباط بیشتری نسبت به موسیقی‌های دیگر کشورها مانند روسیه برقرار می‌کنند.

ملکوتی در پاسخ به این پرسش که چرا استقبال از موسیقی پاپ بیشتر است، ادامه داد: نوعی بی‌اطلاعی عمومی مخاطب نسبت به هنر در همه شاخه‌های هنر به چشم می‌آید، به ویژه در زندگی‌های امروزی عمده وقت مردم صرف امرار معاش و فراهم کردن ملزومات زندگی می‌شود که به ناچار از دغدغه‌های درک هنری فاصله گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه موسیقی را که امروز می‌‌شنویم فقط یک ریتم است، گفت: هنر با یک رجعت به چندین دهه گذشته برگشته است و تلاشی که هنرمندان در طول قرون مختلف روی موسیقی انجام شده نادیده گرفته می‌شود.

این هنرمند اصفهانی در پایان گفت: وقتی موسیقی ایرانی در شبکه‎های رسمی تلویزیون نشان داده نشود از ذهن و فکر مردم بیرون می‎رود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول