اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه جیرفت

نمایشگاه "اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین" گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه "اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین" با هدف معرفی اقوام ایرانی در دانشگاه جیرفت گشایش یافت.

نمایشگاه "اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین" گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، بعد از ظهر امروز و به همت دانشگاه جیرفت نمایشگاه "اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین" در جیرفت گشایش یافت و به مدت سه روز آماده بازدید علاقمندان است.

ناصر برومند رئیس دانشگاه جیرفت در آیین افتتاح نمایشگاه اظهار داشت: خداوند را شاکریم که تاریخ ما، تاریخ پرافتخاری است که به فرهنگی کهن تعلق دارد.

وی با بیان اینکه به عنوان یک ایرانی به فرهنگ باسابقه متصل هستیم، افزود: از طرفی نیز به بهترین مکتب که مکتب اسلام است، تعلق داریم.

برومند تصریح کرد: همواره نشان داده‌ایم، هر کس قصد تعرض به این مملکت و فرهنگ را داشته باشد، همه اقوام یکپارچه و متحد به دفاع از مرزهای کشور برمی‌خیزند و از کیان جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به نمایشگاه «اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین» ابراز داشت: از رسانه‌ها تقاضا داریم در این مورد اطلاع‌رسانی کنند و مسئولان نیز در سطح اداره‌های شهر تبلیغات مناسبی انجام دهند تا این نمایشگاه مورد بازدید عموم قرار گیرد.

برومند ایرانیان را از متمدن‌ترین اقوام جهان دانست و بیان داشت: باید با استفاده از فرهنگ نابی که در اختیار داریم، همه اقوام در کنار یکدیگر ظرفیت‌های منطقه خود را معرفی می‌کنند.

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: همواره به خاطر داشته باشیم که همه ما ایرانی و مسلمان هستیم و باید به کشور روز به روز بیندیشیم.

وی افزود: امیدواریم این قبیل کارها موجب ایجاد همدلی و وحدت بیشتر اقوام مختلف ایرانی شود و آنها را به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

برومند عنوان کرد: هدف از این نمایشگاه این نیست که هر قومی خود را معرفی کند بلکه در لباس خویش می‌گوید «من یک ایرانی هستم و وطنم را دوست دارم».

وی نمایشگاه «اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین» را نمادی از تنوع زندگی اقوام ایرانی دانست و بیان داشت: صنایع دستی، پوشاک، غذا، موسیقی، ابزار و لوازم اصیل زندگی اقوام ایرانی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

به گزارش فارس، نمایشگاه اقوام و فرهنگ‌های مختلف ایران زمین در روزهای 19، 20 و 21 اردیبهشت ماه در دانشگاه جیرفت آماده بازدید مردم است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول