به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رمضان نیری ظهر امروز در همایش تجلیل از مدیران مدارس سرآمد و برتر مشهد اظهار داشت: سادهترین کیفیت در نظام مدرسه پاسخگویی به نیاز دانشآموزان است که در نظام کمّیگرا نمای کار موضوعیت پیدا میکند.
وی تصریح کرد: نخستین و اساسیترین نشانه معلم نمونه، توانایی وی در انسانسازی است.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خراسانرضوی خاطرنشان کرد: عشق به هدایت و ارشاد انسانها برای معلم کمالی مطلوب است و هیچ معلمی بدون این سوز و عشق نمیتواند موفق باشد.
نیری افزود: در حقیقت این روحیه موتور محرک معلم برای تعلیم و تربیت است که عشق و سوز معلم سبب میشود محیط آموزشی محیطی پرشور و نشاط شود.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خراسانرضوی اظهار داشت: در این محیط معلم و شاگرد امیدوارانه به آینده نگاه میکنند و برای روزهای بهتر و روشن تلاش میکنند.
وی در ارتباط با هنرمندی معلم یا هنر معلمی اظهار داشت: معلم بودن تنها به داشتن معلومات دقیق و گسترده نیست، معلم علاوه بر معلومات و دانش باید به هنر معلمی نیز آراسته باشد.
نیری تصریح کرد: هنر معلمی هنری بسیار دقیق و حساس است، به طوری که اگر معلمی از آن بیبهره یا کمبهره باشد، هیچ گاه در امر مهم و سرنوشتساز تعلیم و تربیت موفق نخواهد بود.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزش و پرورش خراسانرضوی افزود: هنر معلم متکی بر تجربه و شناخت صحیح روحیات مختلف دانشآموزان است.
وی ادامه داد: معلمی موفق است که در سختترین اوضاع کلاس و درس، صحیحترین تصمیم را بگیرد، اگر معلم بتواند در کلاس، فضای دوستی، علمآموزی و شور و شوق نسبت به آینده ایجاد کند به معلمی موفق و کامیاب تبدیل میشود.
انتهای پیام/س10/ط4000