اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کجور خبر داد

کاهش مدارس مختلط و چندپایه در کجور

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش کجور از کاهش تعداد کلاس‌های مختلط و چندپایه در این منطقه خبر داد.

کاهش مدارس مختلط و چندپایه در کجور

به گزارش خبرگزاری فارس از کجور، الیاس متاجی ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه گفت: کار معلم انتقال دانش، آگاهی و ترویج تفکر الهی است و تکریم معلم در واقع کرنش در برابر خداوند به عنوان نخستین معلم است.

وی در ادامه به سیاست‌های کلی آموزش و پرورش کجور پرداخت و ابراز داشت: پیروی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و اداره کل در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش کجور است که در این راستا معلمان حرف اول و آخر را خواهند زد و می‌توانند بر بسیاری از مشکلات غلبه کنند.

رئیس آموزش و پرورش بخش کجور تصریح کرد: ساماندهی و سازماندهی همراه با کیفیت فضا، دانش‌آموز و نیروی انسانی، اجرای طرح استقرار نظام آموزشی 3-3-6 در منطقه با رویکرد کاهش مدارس مختلط و کلاس‌های چندپایه و ارتقای سطح خدمات رفاهی معلمان قسمتی از سیاست‌های آموزش و پرورش کجور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و نیز کار و دانش در منطقه، توسعه آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش مبتنی بر رویکرد تربیتی، زمینه‌سازی جهت افزایش مشارکت خانواده‌ها در کیفیت‌بخشی به فرایند آموزش و خدمات رفاهی دانش‌آموزان و زمینه‌سازی جهت افزایش مشارکت نهادهای محلی و منطقه‌ای در بهسازی فضاهای آموزشی بخش دیگری از این سیاست‌ها در کجور است.

این مسئول افزایش نرخ پوشش تحصیلی به ویژه لازم‌التعلیم‌های دختر منطقه کجور، استفاده بهینه از منابع موجود به ویژه نیروهای انسانی را از دیگر نکات مورد توجه دانست و افزود: زمینه‌سازی جهت مشارکت هر چه بیشتر دانش‌آموزان کجور در طرح و برنامه‌‌های آموزش و پرورش، برپایی و توسعه کلاس‌های هوشمند در مدارس نیز جزو دیگر برنامه‌ها در کجور است.

متاجی گفت: برپایی همایش‌ها و نشست‌های علمی، آموزشی و تربیتی استانی و شهرستانی در منطقه، مدیریت بر سرانه آموزش و پرورش در سطح مدارس و کلاس‌های درس، توسعه مدارس شبانه‌روزی با هدف کیفیت‌بخشی و افزایش پوشش تحصیلی، اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در مدارس و ترویج اقامه نماز با اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی یادآور شد: در راستای طرح حفظ آیه‌الکرسی در مدارس بخش کجور، تاکنون 97 درصد از دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی بخش کجور موفق به حفظ آیه‌الکرسی شدند.

رئیس آموزش و پرورش بخش کجور به برخی عناوین بدست آمده توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان این منطقه اشاره کرد و گفت: راهیابی پنج دانش‌آموز کجوری به المپیاد علمی استان، قهرمانی تیم فوتسال دانش‌آموزی استان، کسب مقام سوم مسابقات شطرنج و راهیابی یکی از همکاران فرهنگی به جشنواره تدریس استانی از جمله عناوین و موفقیت‌ها در بخش کجور است.

 

در این مراسم از روح‌الله پالوچ، زین‌العابدین زکی‌پور، بهناز شاه‌بیگی به عنوان معلمان نمونه کجور و نیز از الیاس درویش به عنوان معلم بازنشسته تجلیل شد.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول