اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نجات غریق نور خبر داد

برگزاری کلاس آمادگی ناجیان غریق در نور

خبرگزاری فارس: رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان نور از برگزاری کلاس آمادگی ناجیان غریق و قایقرانان در روزهای 15و 16 اردیبهشت خبر داد.

برگزاری کلاس آمادگی ناجیان غریق در نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، محمدرضا خاووشی صبح امروز در جلسه طرح سالم‌سازی دریای شهرستان نور بیان داشت: به منظور آمادگی ناجیان غریق و قایقرانان برای حضور در طرح‌های سالم‌سازی دریا در تاریخ‌های ذکر شده حدود 160 نفر از این افراد در کلاس‌های آمادگی شرکت می‌کنند.

وی از اختصاص سهمیه 60 ناجی غریق برای استقرار در مناطق کور و حادثه‌خیز سواحل حوزه استحفاظی شهرستان نور خبر داد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی شهرستان نور بر ملزم شدن مدیران شهرک‌ها و مجتمع‌های ساحلی شهرستان برای گرفتن ناجیان غریق و استقرار آنان در سواحل و نیز تامین هزینه و حق‌الزحمه آنان تاکید کرد و افزود: یکی از راه‌های کاهش غریق اجازه حضور عموم مردم در این طرح‌ها است.

خاووشی با بیان اینکه برای حفظ امنیت بیشتر مسافران و عدم افزایش غریق نصب هرگونه چادر اقامتی در سواحل ممنوع شود، ابزار داشت: این مسئله مانع ورود شبانه مسافران به دریا و احتمال غرق آنان را به دنبال دارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نور نیز در این جلسه با پرداختن به مشکلات پرداخت حقوق ناجیان غریق بیان داشت: اگر اعتبارات پرداخت حق‌الزحمه ناجیان غریق به طور مستقیم به شهرستان داده شود در پرداخت حقوق ناجیان تسریع می‌شود.

قهرمان کلیج درباره تخصیص جت اسکی به شهرستان هم گفت: قول‌هایی از استان داده شد و قرار است تا قبل از شروع طرح تحویل شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار غریق شهرستان متعلق به شهرک‌ها است، تصریح کرد: در گذشته شهرک‌ها به طور مستقیم درخواست اختصاص ناجی غریق برای سواحل خود می‌کردند اما در سال‌های اخیر به دلیل افزایش هزینه‌های مالی و تامین نشدن هزینه، شهرک‌ها متقاضی نیستند که لازم است تدابیری بشود و مدیران شهرک‌ها ملزم شوند.

انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول