اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان بوشهر خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره پویانمایی موج در بوشهر

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان بوشهر گفت: با همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر، موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان، واحد آفرینش‌های هنری استان و مربیان هنری مراکز فرهنگی هنری کانون در تمام شهرستان‌های استان، همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر دومین جشنواره پویانمایی موج در بوشهر برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره پویانمایی موج در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، زکیه امیرپور پیش از ظهر امروز در گردهمایی مربیان هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر اظهار کرد: همزمان با آغاز سی و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، سینما کانون بوشهر با اکران ده‌ها اثر منتخب پویانمایی میزبان صد‌ها کودک و نوجوان بوشهری است.
وی با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه پویانمایی افزود: فعالیت پویانمایی یکی از قالب‌های موثر تربیتی است که در بین بچه‌ها از مقبولیت فراوانی برخوردار است.
امیرپور در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: هدف کانون از برگزاری این جشنواره تشویق بچه‌ها به تفکر بیشتر و نگاه عمیق‌ به دنیای اطراف خود است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان بوشهر عنوان کرد: ما همچنین با برگزاری این جشنواره به دنبال ارتقای سطح توان هنری، پرورش خلاقیت و شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان و هدایت و تشویق آنان برای قرار گرفتن در مسیر درست است.
سیداحمد فرهی، معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر نیز در این نشست
گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برای نخستین بار با نگاهی بلند مدت به مسئله آموزش نسل جدید و اعتقاد بر نقش مهم و موثر کار فرهنگی در کاهش جرم در جامعه با کانون مشارکت می‌کند.
مدیر موسسه مطالعات و پژوهش خورشید مهرگان لیان بوشهر نیز گفت: از ابتدای اعلام رسمی فراخوان جشنواره تاکنون سعی کردیم به این برنامه به عنوان یک اتفاق ویژه که در تعامل چند دستگاه با یکدیگر ایجاد شده نگاه کنیم.
عبدالرحمن برزگر با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه طراحی پوستر، تندیس، کتاب ویژه جشنواره و... خواستار توجه مربیان کانون به سطح و کیفیت بالای جشنواره شد.
در ادامه این نشست کار‌شناس هنری استان و دبیر جشنواره پویانمایی موج به تشریح برنامه‌های دومین جشنواره پویانمایی موج در استان پرداخت.
محمدعلی یزدانشناس بیان کرد: با موافقت مدیر آفرینش‌های هنری و تئا‌تر کانون همزمان با برگزاری این جشنواره در بوشهر آثار منتخب بخش ایران و بین‌الملل جشنواره قاصدک نیز اکران می‌شود.
کار‌شناس هنری کانون افزود: با توکل بر خدای متعال در دومین جشنواره استانی پویانمایی موج که از دهم تا بیستم بهمن ماه سال جاری در سینما کانون بوشهر و هم زمان در سایر مراکز استان برگزار می‌شود، علاوه بر اکران آثار در بخش مسابقه شاهد اکران آثار ایران و بین‌الملل برای علاقه‌مندان و دوستداران این هنر ارزشمند خواهیم بود.
وی تصریح کرد: همچنین در ایام برگزاری جشنواره ورک شاپ‌هایی جهت جذب و آشنا ساختن علاقه‌مندان به هنر پویانمایی با حضور اساتیدی برای مربیان، اعضا و علاقمندان آزاد برگزار می‌شود.
یزدانشناس اظهار کرد: «کارگاه تجربه» عنوانی است که با قراردادن استند پویانمایی و رایانه، کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان این هنر برای تجربه و آشنایی با چند شیوه از پویانمایی «استپ موشن و کات‌اوت» طعم ساخت یک پویانمایی (انیمیشن) ساده را خواهند چشید.
دبیر جشنواره موج افزود: ویژه‌نامه، کتاب مخصوص جشنواره، ساخت عروسک پارچه‌ای نیمه تمام جشنواره از جمله کارهایی است که در مراسم اختتامیه به صورت یک بسته فرهنگی به عنوان یادبود در اختیار عموم شرکت‌کنندگان و مدعوین قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: آثار راه یافته به مسابقه در سه مقطع اعضا، مربیان و آزاد مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و ایده یا فیلم نامه، تصویربرداری، نقش‌آفرینی، پویانمایی، صداگذاری، موسیقی و فضاسازی مواردی هستند که در هر مقطع به بهترین آن لوح تقدیر و جایزه اهدا می‌شود.
یزدانشناس بیان کرد: همچنین در ‌‌نهایت به بهترین اثر در هر مقطع تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه ویژه تعلق می‌گیرد.
وی عنوان کرد: وجیه‌الله فرد‌مقدم از کارگردانان با سابقه پویانمایی کشور، جواد رمضانی کارگردان موفق پویانمایی هم استانی و ایشان کار داوری این جشنواره را بر عهده دارند.
مراسم اختتامیه جشنواره صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ماه سال جاری رأس ساعت ۱۰ در محل سینما کانون برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول