اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برداشتی از شعر سهراب

پویانمایی جهان شمول «مترسک» تولید شد

خبرگزاری فارس: یک کارگردان انیمیشن از تولید پویانمایی جهان شمول «مترسک» که برداشتی از شعر «چشم‌ها را باید شست» سهراب سپهری است، خبر داد.

پویانمایی جهان شمول «مترسک» تولید شد

علی عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت:  انیمیشن مترسک قصه جوجه کلاغی است که در نزدیک کشتزاری متروک زندگی می‌کند و در این کشتزار مترسکی مراقب است تا پرنده ای وارد کشتزار نشود.

وی افزود: مادر جوجه کلاغ از سپیده دم که برای جستجوی غذا رفته دیگر بازنگشته است.

این کارگردان و نویسنده پویانمایی درباره ادامه داستان تصریح کرد: جوجه کلاغ از بالای لانه به پایین می‌افتد و برای برطرف کردن گرسنگی‌اش به قلمرو مزرعه‌ای که مترسک در آن است رفته و با  واکنش ترسناک او روبرو شده و به بیرون پرچین می‌گریزد.

وی ادامه داد: پس از گذشت چند ساعت مترسک از چرت بعد از ظهرش بیدار شده و متوجه می‌شود که جوجه کلاغ در نزدیکی او از گرسنگی جان سپرده است.

عزیزی در ادامه بیان داشت: مترسک از این رخداد پریشان می‌شود و پس از تلاش زیاد خود را از پشت به زمین می‌اندازد تا پرنده دیگری را نترساند.

وی اضافه کرد:  آسمان ابری شده و باران می‌بارد و جوجه کلاغ که نمرده است به دنبال سر پناهی است که مترسک با دیدن او خوشحال شده و جوجه کلاغ را در زیر کلاهش پناه می‌دهد.

*‌نمایش انیمیشن «مترسک» در جشنواره‌های خارجی

این نویسنده انیمیشن با بیان اینکه این انیمیشن برداشتی از این شعر سهراب است که «چشم‌ها را باید شست» تاکید کرد:  انیمیشن مترسک به کمک نرم‌افزار تری دی مکس در سطحی بین‌المللی تهیه شده و برای نخستین بار در جشنواره‌های انیمیشن خارجی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول