اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، خبر داد:

پخش آثار منتخب پویانمایی از رسانه ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در آئین اختتامیه جشنواره پویانمایی صدا وسیما مرکز استان در نظر دارد آثار مناسب و منتخب جشنواره انیمیشن و پویانمایی را خریداری می‎شود.

پخش آثار منتخب پویانمایی از رسانه ملی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ غلامرضا منتظری در حاشیه جشنواره انیمیشن و پویانمایی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان، اظهار داشت: اجرای مسابقه فرهنگی یکی دیگر از برنامه‎های این جشنواره است که در آئین اختتامیه به هشت نفر به قید قرعه جوایزی تعلق می‎شود و برندگان به سفر زیارتی مشهد مقدس مشرف می‌شوند.
وی با بیان اینکه 26 هنرمند به عنوان برگزیده فیلم و فیلمنامه‎نویسی انتخاب شده‌اند، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره رضوی،‌شنبه آینده، 16 مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد مقدس برگزار می‎شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، گفت: جایزه ویژه این جشنواره به یک فیلم برگزیده که از نظر هیئت داوران تمام امتیازات لازم را کسب کرده‎اند تعلق می‌گیرد.
منتظری به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: پیوند عاطفی حوزه اقشار مختلف با اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، آشنایی با معارف رضوی، ابعاد شخصیتی امام رضا (ع) و تقویت هنر دینی و صدور معارف رضوی به سایر کشورها از اهداف این جشنواره است که معارف رضوی را در فضای ایران آکنده می‎سازد.
منتظری در خصوص اینکه باید برخی از موانع و مشکلات این حوزه برطرف شوند، تصریح کرد: فقدان منابع مناسب باید از طریق دبیرخانه مرکزی در مشهد مقدس تامین شود همچنین حکایت‎ها، نکات، احادیث و روایاتی که قابلیت بصری داشته باشند به صورت ویژه‎نامه در اختیار هنرمندان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه نباید از هنرمندان انتظار داشته باشیم تا هم تولیداثر کنند و هم به کار پژوهشی بپردازند، تاکید کرد: با مکاتبات صورت گرفته قرار است تا نویسندگان کتاب‎هایی را در حوزه پویانمایی به زبان روان و ساده نگارش کنند تا در اختیارشان قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از بحث آموزش به عنوان یکی دیگر از موانع پیش رو در این حوزه یاد کرد و گفت: زیبایی این آثار به قابلیت و توانایی هنرمندان بستگی دارد و چون آنها در آغاز راه هستند باید با برگزاری کارگاه‎ها و دوره‎های آموزشی توان تولید را افزایش داد.
انتهای پیام؛/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول