اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

پژوهش‌ها کاربردی باشد نه کتابخانه‌ای

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بر لزوم کاربردی بودن پژوهش‌ها تأکید کرد.

پژوهش‌ها کاربردی باشد نه کتابخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز یکشنبه در نهمین جشنواره علمی فرهنگیان بسیجی استان همدان اظهار کرد: معلمان با تربیت شهدا و رزمندگان جبهه‌ها را پر از نیروی انسانی کردند و این حقیقتی است که در جامعه کمتر کسی می‌تواند آن را انجام دهد.

وی افزود: فضیلت معلمان تا حدی است که همواره بر تارک افتخار جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان ما می‌درخشد و امروز هم به فضل الهی این گونه است که اساتید و فرهنگیان همواره در سنگر ساختن جامعه و رشد اجتماعی مشغول هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: فرهنگیان آینده‌سازان این کشور را پرورش می‌دهند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در مراسم دیدار با معلمان نمونه کشوری نتیجه کار معلمان را ساختن جامعه‌ای آباد عنوان کرده‌اند.

وی افزود: توجه به این نکته لازم است که نقش معلمان فراصنفی بوده و در جامعه تأثیرگذاری فراوانی و شایان توجهی دارند.

آزادی بیان کرد: امروز جامعه فرهنگی توانسته در راستای رشد فکری و اجتماعی دانش‌آموزان گام‌های بلندی را برداشته و اثربخشی عاقلانه توأم با دانش روز را در عرصه‌های علم پروری تحقیق و پژوهش در مسائل کاربردی مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: به منظور دستیابی به اهداف جامعه اسلامی باید آسیب‌ها، تهدیدها و پرسش‌های موجود در ذهن جوانان شناسایی و سپس به عنوان تحقیق و پژوهش در مباحث اجتماعی مطرح شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: در نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، می‌توان قدمت طولانی توجه به فرهنگ کار و فعالیت‌های اقتصادی را در حمایت از تولد ملی و کار و سرمایه ایرانی مشاهده کرد.

وی اذعان کرد: متأسفانه امروز شاهدیم که مدارس پسرانه‌ ما علاقه کمتری به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دارند و این در حالی است که توجه ویژه به دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه می‌تواند به همراه جهاد علمی نقاط ضعف موجود را رفع کند.

آزادی تصریح کرد: پژوهش‌ها باید کاربردی باشد نه کتابخانه‌ای، تا بتوانیم تأثیر عملی پژوهش‌ها را در جامعه مشاهده کرده و با بسترسازی مناسب در جشنواره‌های بعدی شاهد حضور حداقل یک دهم جامعه فرهنگی استان باشیم.

وی از فرهنگیان درخواست کرد تا در پژوهش‌های خود به موضوعات مورد نیاز جامعه توجه کرده و مباحثی را مد نظر قرار دهند که بتوان در آینده در سطح استان، شهرستان و منطقه مورد اجرا قرار داد.

عضو شورای بسیج فرهنگیان استان همدان نیز گفت: بشر امروز در انباشت فکری 80 میلیارد بشر گذشته زندگی می‌کند و باید تلاش کنیم تا از پیشرفت‌های جهانی عقب نمانده و کشور خود را برای دستیابی به اهداف علمی و پژوهشی رشد دهیم.

محمد نباتی افزود: اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و در نهایت تبدیل جهان به دهکده جهانی این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم اطلاعات مورد نیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنیم و این بدان معنا است که دیگر با به کار بردن روش‌های سنتی در آموزش و پرورش نمی‌توان پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی بود.

وی روش‌های آموزشی را به سه طبقه مورچه‌ای، عنکبوتی و زنبور عسل تقسیم کرد و گفت: در روش مورچه‌ای که بیشتر آموزش و پرورش ایران را در بر می‌گیرد اطلاعات از بیرون به صورت مداوم جمع می‌شود اما عملکرد شاخصی از آن بروز نکرده و ارتباط درونی قطع می‌شود، در روش عنکبوتی اطلاعات دریافت شده صرف تولیدات داخلی می‌شود و ارتباط با بیرون قطع می‌شود اما در روش زنبور عسل داده و اطلاعات مدام در حال تغییر از حالتی به حالت دیگر است و این بهترین روش آموزشی به شمار می‌رود.

عضو شورای بسیج فرهنگیان استان همدان در پایان محورهای مقالات ارسال شده به سازمان بسیج فرهنگیان استان را با موضوع جهاد اقتصادی، عدالت اسلامی، محرومیت‌زدایی و بیداری اسلامی عنوان کرد و افزود: در این جشنواره از رتبه‌های اول تا سوم برتر و 100 مقاله منتخب تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ع10

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول