اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ایجاد منطقه گردشگری در گلوگاه

سرمایه‌گذار فیلیپینی توسط مسئولان مازندرانی حمایت نشد

خبرگزاری فارس: شهردار گلوگاه گفت: برای ایجاد منطقه گردشگری در گلوگاه سرمایه‌گذار فیلیپینی توسط مسئولان ارشد مازندران حمایت نشد.

سرمایه‌گذار فیلیپینی توسط مسئولان مازندرانی حمایت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان گلوگاه، رمضانعلی بابایی صبح امروز در حاشیه بازدید مسئول طرح دریا در شرق استان مازندران از طرح‌های دریا در گلوگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دریای آرام گلوگاه یکی از مواهب مناسب خدادادی است که دارای سطح شیب آب یک درصد است و تاکنون در این دریا یک مورد فوتی ناشی از غرق شدن در آب نداشتیم.

وی با اشاره به اسکله‌سازی مناسب طرح‌های دریا در گلوگاه یادآور شد: به خاطر پس‌روی آب در این منطقه سالیانه حدود 100 میلیون تومان برای بهسازی سواحل هزینه می‌شود.

شهردار گلوگاه با بیان اینکه برای سالم‌سازی طر‌ح دریایی گلوگاه به خاطر برخی مشکلات زیست محیطی به طور جدی امکان ورود نداریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر محیط زیست نیز شکایت علیه مسئولان شهرداری گلوگاه در دست بررسی دارد.

این مسئول بیان داشت: محیط زیست اعلام کرد که طرح دریای گلوگاه به خاطر اینکه جزو تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده نباید خشکانده شود و به خاطر این موضوع امکان ورود جدی برای سالم‌سازی در سطح دریا نداریم.

بابایی با اشاره به استقبال مناسب خانواده‌ها از طرح دریا در گلوگاه یادآور شد: طرح دریای گلوگاه در سفر ریاست جمهور به مازندران جزو منطقه گردشگری انتخاب شد، ولی این منطقه از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار نیست.

وی تاکید کرد: پس از تصویب این منطقه به عنوان نقطه گردشگری در سطح استان مازندران هیچ بودجه‌ای برای ایجاد طرح‌های رفاهی اختصاص نیافت و تنها سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چند واحد سرویس بهداشتی در این نقطه احداث کرد که هنوز این طرح هم تکمیل نشده است.

بابایی با بیان اینکه دریای آرام گلوگاه در همه ایام سال پذیرای میهمانان زیادی است، گفت: هر شب حدود 70 خانوار در این منطقه استراحت می‌کنند که دارای امکانات رفاهی مناسبی نیست.

این مسئول شهری گلوگاه با اشاره به اینکه هرساله در ایام سرد سال پرندگان مهاجر زیادی به این منطقه سفر می‌کنند، یادآور شد: سواحل گلوگاه در فصل سرد سال مملو از فلامینگو است.

شهردار گلوگاه در ادامه درباره منتفی شدن حضور سرمایه‌گذار فیلیپینی در گلوگاه بیان داشت: سرمایه‌گذار فیلیپینی با توجه به ظرفیت‌های مناسب مالی که داشت در مرکز استان و توسط مسئولان ارشد استان مورد حمایت واقع نشد.

وی با اشاره به دو سفر متمادی سرمایه‌گذار فیلیپینی به گلوگاه متذکر شد: سرمایه‌گذار فیلیپینی در نامه‌ای خواستار حضور مسئولان استانی در فیلیپین برای نشان دادن توان مالی خود شد که اصل نامه در شهرداری گلوگاه موجود است.

این مسئول در پایان گفت: سرمایه‌گذار فیلیپینی با ورود خود به مازندران حدود 100 میلیون تومان پول در اختیار شهرداری گلوگاه قرار داد که این مبلغ را درخواست نکرد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول