اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

حضور کاربردی قرآن در زندگی انسان ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بخش‌های مختلف قرآن باید به صورت کاربردی در زندگی انسان‌ها حضور داشته باشد.

حضور کاربردی قرآن در زندگی انسان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری عصر امروز در همایش تجلیل از مربیان و اساتید پیشکسوت قرآنی در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار کرد: تجلیل از انسان‌های شمع‌صفت که با وجود خود محافل تربیتی و دانش بشری را روشنایی می‌بخشند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی، با اشاره به اینکه در همایش مذکور از پیشکسوتانی که افتخار برگزاری جلسات قرآنی تا ربع قرن را به همراه دارند تجلیل می‌شود، تصریح کرد: شخصیت‌های حاضر در این جلسه از سرمایه‌های معنوی هستند که برخی از آنها به تربیت صدها قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف پرداخته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، مقام و منزلت شخصیت‌های قرآنی را بالا دانست و اضافه کرد: تکریم و تجلیل واقعی از اینگونه افراد توسط صاحب قرآن یعنی امام زمان (عج) صورت می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه رابطه خداوند و انسان عصاره مفاهیم و مبانی قرآن را تشکیل می‌دهد، ابراز کرد: بیشتر مفاهیم این کتاب آسمانی از رابطه بین خداوند و انسان صحبت به میان آورده است.

یاری، به کیفیت آفرینش و مقام تعریف از انسان در قرآن اشاره کرد و افزود: کتاب زندگی انسان به نوعی تدوین شده که در آیات فراوان به صورت تعابیر مختلف مانند شفا، نور، بیان و... آمده است.

وی، با اشاره به اینکه در تاریخ معاصر ما در محافل حوزوی و علمی شخصیت برجسته‌ای مانند شهید مطهری را قبل از شهادت وی می‌شناختند، گفت: شناختی که باید در بین مردم از جایگاه مطهری صورت می‌گرفت در آن زمان وجود نداشت.

به گفته این مسئول، شهید مطهری در جلسات مختلف عوامل انحراف و موفقیت مباحث را تبیین می‌کرد و در بحث‌های مختلف جنبه‌های مثبت و راه درست را به مخاطب نشان می‌داد و تنها به جنبه‌های منفی اشاره نمی‌کرد.

وی، با تاکید بر اینکه قرآن با همه قدرت معنوی و علمی وقتی شناخته نشود مهجور است، خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف قرآن باید به صورت کاربردی در زندگی انسان‌ها حضور داشته باشد.

یاری، اضافه کرد: قرآن صرفا در بعد حفظ کردن جامعه را آباد نمی‌کند بلکه اگر مسائل معنوی و تاثیر حضور قرآن در زندگی و روح انسان نفوذ کند موجب متحول ‌شدن انسان می‌شود.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور از تعدادی اساتید و پیشکسوت قرآنی استان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول