اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان:

موقوفات قرآنی استان همدان صفر است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: موقوفات قرآنی استان همدان صفر است.

موقوفات قرآنی استان همدان صفر است

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نشست مشترک با مجمع اساتید حافظان و قاریان استان همدان با بیان اینکه این جلسه در زمینه ارتقا و پیشرفت قاریان و حافظان قرآن کریم استان مورد بحث قرار گرفت، اظهار کرد: متأسفانه استان همدان از وجود قاریان بین‌المللی و ملی برخوردار نیست و در مسابقات بین‌المللی و کشوری نقش آن‌چنانی در کسب ایفا نکرده است.

وی با بیان اینکه این نشست برای آشنایی با مجمع اساتید قاریان و حافظان استان و نیز ارتباط با اوقاف برگزار شد، گفت: هدف ما این است که نیازها و کمبودهای استان در مباحث قرآنی و موانع پیشرفت در این زمینه را جست و جو کنیم تا بتوانیم در رفع موانع و مشکلات کمک و یاری‌کننده باشیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به لزوم راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در سطح استان، تصریح کرد: این مهم موجب می‌شود که فعالان قرآنی استان از سطح مسابقات استانی به کشوری و بین‌المللی راه یابند.

وی با تأکید بر لزوم حضور اساتید و بزرگان قرآنی در استان نیز ابراز داشت: در باب مسابقات قرآنی باید شهر را به گونه‌ای پوشش دهیم که فضای مسابقات و فعالیت‌های قرآنی در سطح استان محسوس باشد.

احمدوند در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: متأسفانه آمار استان همدان در زمینه موقوفات قرآنی در حدی است که می‌توان تعبیر صفر را برای آن به کار برد چراکه در سطح استان موقوفات قرآنی نداریم.

وی با بیان اینکه وقف در باب عزاداری سیدالشهدا(ع) در استان در مقطعی که نیاز بود مورد توجه قرار گرفت، ابراز داشت: امروز به وقف‌های قرآنی در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی برای جلوگیری از فحشا و منکرات و ایجاد فضای معنوی در سطح جامعه نیاز داریم که این مهم یک سری منابع بی‌منت نیاز دارد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه سازمان اوقاف خود یکی از متولیان قرآنی کشور طبق تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: فعالیت‌های قرآنی فقط منحصر در مسابقات نیست بلکه در بخش پژوهش و آموزش نیز مطرح است.

وی با بیان اینکه در بحث مسابقات قرآن کریم دستگاه‌های مختلفی فعال هستند، عنوان کرد: متأسفانه یک عدم هماهنگی در بین دستگاه‌هایی که متولی فعالیت‌های قرآنی هستند، کاملاً مشهود است.

احمدوند در پایان سخنان خود ابراز داشت: اگر مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآنی استان مورد حمایت قرار بگیرند از این نظر که صاحب ایده و تجربه است، هماهنگی در سطح استان در بین دستگاه‌های قرآنی ایجاد می‌شود چرا که در این مجموعه نیروهای بسیار متخصصی دیده می‌شود که می‌توان کارها را به آنها سپرد، هماهنگی کرد و نتیجه را برداشت کرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول