اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

افتخار شیعه عمل به سیره فاطمی است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: افتخار مذهب تشیع، عمل به گفتار و سیره فاطمی و علوی است.

افتخار شیعه عمل به سیره فاطمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام جواد اسماعیلی بعد از ظهر امروز در آئین بزرگداشت شهید حسین شبانی نوش‌آبادی که هفته گذشته در درگیری با اشرار به شهادت رسید در حسینیه ابوالفضل(ع) نوش‌آباد اظهار داشت: اگر انجام وظیفه بر معیار ارزش‌های دینی نباشد، دنیاپرستی است و به باد فراموشی سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه ملاک و معیار عمل به تکلیف و انجام وظیفه دین است و موجب می‌شود آن برای همیشه جاودانه بماند. افزود: اگر انجام تکلیف بر مدار دین باشد، جاودانه است و به همین دلیل چراغ محبت اهل بیت(ع)، بعد از هزار سال هنوز پرفروغ مانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: عمل در مسیر حق، به انسان، رشادت و  شجاعت می‌بخشد و شهدای در راه حق نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از این رو خدا، بهشت را مزد مجاهدان قرار داده است.

وی، انسان را امانت‌دار الهی خواند و تصریح کرد: انسان برای ادای امانت الهی، نیازمند راهنما است و راهنمایان او، در این مسیر ائمه اطهار(ع) و قرآن می‌باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در عمل به تکلیف و انجام وظیفه نباید پشیمان شد و ترسید بلکه باید پیش‌قراول شد و در هر شرایط مردانه ایستاد.

وی با اشاره به خطبه فدک، تصریح کرد: آنها که فریب دنیا را خوردند و مشغول دنیاطلبی شدند، اهل بیت پیامبر (ص) را فراموش کردند.

وی، حضرت زهرا(س) را الگوی عمل بر معیار دین توصیف کرد و افزود: افتخار مذهب تشیع، عمل به گفتار و سیره فاطمی و علوی است.

اسماعیلی متذکر شد: در طی هشت سال دفاع مقدس، 215 هزار جوان ایرانی، برای عمل به تکلیف دین، عاشقانه جان دادند که نتیجه حرکت در مسیر اهل بیت(ع) و معیار دین بود.

شهید ستوان حسین شبانی نوش‌آبادی، هفته گذشته هنگام درگیری با اشرار در شهرستان خاش استان  سیستان و بلوچستان، به شهادت رسید و دیروز پیکرش پس از تشییع در زادگاهش نوش‌آباد در گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول