اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری قم صورت گرفت

شستشو و گلاب‌پاشی مزار شهدای قم در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: شهرداری قم در راستای تکریم مقام شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، اقدام به شستشو و نهادن شاخه‌های گل بر روی قبور مطهر شهدا در ایام نوروز امسال کرده است.

شستشو و گلاب‌پاشی مزار شهدای قم در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات زائرین استان قم، گلزارهای شهدا در هر شهر همواره مورد احترام مردم بوده‌اند به طوری که رهبر کبیر انقلاب می‌فرمایند «همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود».

تکریم مقام شهدا و گرامی‌داشت فرهنگ جهاد و شهادت، همیشه به عنوان یکی از اصول جدایی‌ناپذیر مردم انقلابی ایران مطرح بوده است زیرا همین شهدا موجب پیروزی انقلاب شده و در هنگام خطر نیز با فداکاری و بذل جان، از نهال نوپای انقلاب حراست کردند.

شستشوی مزار شهدا و درگذشتگان از جمله رسوم دیرینه مسلمانان بوده و این کار در ایام خاصی از سال رونق بیشتری می‌یابد.

شهرداری قم نیز با توجه به احساس تکلیفی که همواره در میان مدیران آن وجود دارد اقدام به اجرای طرح شستشوی قبور مطهر شهدا در گلزارهای سطح شهر کرده و علاوه بر آن در اقدامی هماهنگ با گلاب‌پاشی و نهادن شاخه‌ای گل بر روی آرامگاه هر یک از آن سفرکردگان وظیفه دینی و ملی خود را در این زمینه انجام داده است.

شستشوی قبور در آرامستان بهشت معصومه نیز از دیگر اقدامات شهرداری قم در راستای استقبال از بهار و طرح‌های نوروزی است که این کار نیز در آخرین پنج‌شنبه سال گذشته و با هماهنگی سازمان بهشت معصومه صورت گرفت.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول