اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

راه‌اندازی کارخانه گلاب‌گیری در کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: با توجه به وجود گیاهان دارویی فراوان، کارخانه گلاب‌گیری و عرقیجات در آینده نزدیک در کوهبنان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کارخانه گلاب‌گیری در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی کوهبنان اظهار داشت: به علت کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های مداوم در طول سال‌های گذشته و در نتیجه خشکیدن بسیاری از چشمه‌ها و قنات‌ها، تعداد زیادی از درختان  بادام این منطقه با توجه به وجود کرم خراط کشاورزی در آستانه نابودی است.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به کمبود آب گام‌های مؤثری در ارتباط با کاشت زرشک، زعفران و گل محمدی در کوهبنان برداشته شده و با رایزنی‌های متعدد با کشاورزان مقرر شد، نسبت به راه‌اندازی تعاونی کشت و کار، تسطیح و یکسان‌سازی زمین‌های کشاورزی موجود در شهرستان اقدام شود که در این راستا کشاورزان می‌توانند از حمایت‌های ویژه دولت در بحث آبیاری قطره‌ای نیز بهره‌مند شوند.

متقی تصریح کرد: با توجه به رکود کشاورزی در کوهبنان تمام تلاش خود را معطوف داشته‌ایم تا در بحث مشاغل خانگی اقداماتی مؤثر را به سرانجام رسانیم که در این راستا تا کنون به 180 نفر از متقاضیان وام‌های پنج تا 10 میلیون تومانی پرداخت شده است.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: با حمایت‌های ویژه استاندار کرمان در بحث پرورش کبک، بلدرچین و مرغ گوشتی موفقیت‌هایی داشته‌ایم به گونه‌ای که امروز حرف نخست در تولید پرورش کبک در استان را تولید کنندگان کوهبنانی می‌زنند اما این قشر زحمتکش با مشکل سوخت روبه‌رو هستند.

متقی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای مناسب در صدد گسترش باغ‌های گل محمدی در کوهبنان هستیم و با توجه به وجود گیاهان دارویی فراوان قصد راه‌اندازی کارخانه گلاب‌گیری و عرقیجات را در آینده نزدیک داریم.

وی با اشاره به فعالیت گسترده مجتمع کشاورزی پویندگان جاوید طغرالجرد که به صورت تعاونی اداره می‌شود، خواستار تهیه لوله مورد نیاز این مزرعه و پرداخت هزینه خرید درختچه‌های زرشک  از سوی مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان شد.

عباس مولایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: از جمله سیاست‌های سازمان در زمینه اشتغال این است که ما به دنبال کاشت محصولاتی برویم که احتیاج به آب کم با درآمد بیشتر باشد.

وی نسبت به تهیه نهال گل محمدی و زرشک و همچنین تهیه لوله مورد نیاز برای کشاورزان قول مساعد داد و افزود: در زمینه توسعه دام و طیور کوهبنان به ویژه پرورش کبک، بلدرچین و قرقاول همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول