اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال متوالی صورت گرفت

گلابگیری در باغات روستای محمد آباد عرب‌ها

خبرگزاری فارس: عملیات گلابگیری در باغات گل محمدی در روستای محمد آباد عرب‌ها برای دومین سال متوالی آغاز شد.

گلابگیری در باغات روستای محمد آباد عرب‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، عملیات گلابگیری در باغات گل محمدی در روستای محمد آباد عربها برای دومین سال متوالی آغاز شد.

طراح و مالک کاشت گل محمدی در روستای محمد آباد عرب‌ها در این ارتباط اظهار داشت: مراسم گلابگیری در روستای محمد آباد عرب‌ها مشابه گلابگیری در شهر کاشان است.

مهری تاجیک افزود: گل محمدی با توجه به نیاز کم به آب، می‌تواند در شرایط آب و هوایی پیشوا که از لحاظ تامین منابع آبی مشکل دارد، به عنوان کشت ترکیبی با گیاهان دارویی کاشته شود.

وی در ادامه  عنوان کرد: در مرحله اول طرح کشت گل محمدی، یک هکتار از زمین‌های کشاورزی روستا زیرکشت این محصول رفت.

تاجیک ادامه داد: سالانه بیش از یک و نیم تن گلاب از این مزرعه استحصال می‌شود.

طراح و مالک کاشت گل محمدی در روستای محمد آباد عرب‌ها تاکید کرد: گل‌های محمدی کشت شده در این مزرعه از نوع یک ساله است که در همان سال اول به گل نشست.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های جهاد کشاورزی، حمایت از تولید کنندگان گلاب گل محمدی است که در این زمینه نهال گل را نیز به همراه تسهیلات به کشاورزان واگذار می‌کند.

تاجیک یادآور شد: کشت این گیاه هزینه کمی دارد و علاوه بر اشتغالزایی، امکان صادرات محصولاتی نظیر عطر، اسانس و گلاب را فراهم می‌کند. اکنون شش نفر در این مزرعه مشغول به کار هستند.

طراح و مالک کاشت گل محمدی در روستای محمد آباد عرب‌ها، کاشت گیاهان دارویی در کنار گل محمدی و ایجاد صنایع تبدیلی در مزارع یاد شده برای استخراج عرقیات مختلف را زمینه مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی شهرستان پیشوا خواند و گفت: اکنون بیش از 50 نوع عرقیات گیاهی، 40 نوع روغن گیاهی و بیش از 20 نوع داروهای گیاهی از این مزرعه استحصال می‌شود.

تاجیک در پایان خاطرنشان کرد: برای راه اندازی این مزرعه بیش از سه میلیارد ریال هزینه شده که در صورت اعطای تسهیلات توسط دولت می‌توان زمینه گسترش این مزرعه را فراهم کرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول