اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی سمنان در گفت‏وگو با فارس خبر داد

اعزام 332 اکیپ پزشکی به نقاط روستایی و دورافتاده استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان از اعزام 332 اکیپ پزشکی به نقاط روستایی و دورافتاده استان سمنان خبر داد.

اعزام 332 اکیپ پزشکی به نقاط روستایی و دورافتاده استان سمنان

حسین شیخ‏طاهری به مناسبت روز بسیج سازندگی در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: بزرگ‏ترین دستاورد بسیج سازندگی، نهادینه کردن حضور جوانان در عرصه سازندگی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‏های پایان‏ناپذیر جوانان استفاده کرد و به استقبال آنها رفت، افزود: در این صورت دشمن نمی‏تواند در آنها رسوخ کند و باید این کار را برای رضای خدا انجام داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان بیان کرد: بسیج سازندگی یکی از نعمت‏های بزرگ انقلاب است که از شور و نشاط جوانان برای سازندگی کشور و خدمت‏رسانی به محرومان استفاده می‏کند.

* هدف بسیج سازندگی فقط کار عمرانی نیست

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان افزود: هدف بسیج سازندگی فقط کار عمرانی نیست، بلکه در تمام عرصه‏های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند وارد شود.

شیخ‏طاهری هدف و رسالت بسیج سازندگی را غنی‏سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در سازندگی کشور، خدمت‏رسانی به روستاها و نقاط محروم کشور و شناسایی زمینه‏های اشتغال عنوان کرد.

وی اثربخشی فعالیت‏های بسیج سازندگی را غنی‏سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کار و تلاش، تسریع در انجام پروژه‏هایی کوچک و متعدد، تثبیت کارآمدی نظام و افزایش دل‏بستگی مردم به نظام به شمار آورد.

شیخ‏طاهری گفت: بسیج سازندگی در عرصه منابع طبیعی و کشاورزی که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی استان صورت گرفته است، 17 هزار و 667 نفر روز در زمینه‏های لای‌روبی و مرمت، آبخیزداری و واکسیناسیون دام و طیور کار انجام داده است.

* به‌سازی و زیباسازی 221 مدرسه در استان سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان ادامه داد: در سال 90 بسیج سازندگی در عرصه مرمت، به‌سازی و زیباسازی 221 مدرسه در سطح استان سمنان تلاش کرده است و در این راه، یک هزار و 167 نفر از دانش‏آموزان فعالیت کرده‏اند.

شیخ‏طاهری افزود: از کل نفرات شرکت کننده در مرمت، بازسازی و زیباسازی مدارس، 335 نفر دختر و 832 نفر پسر بوده‏اند.

وی تصریح کرد: در عرصه بهداشت و درمان توسط بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه و با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان و دانشگاه‏های علوم پزشکی اقداماتی انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان اعزام 332 اکیپ پزشکی با تجهیزات به نقاط روستایی و دورافتاده استان سمنان را از جمله این اقدامات برشمرد.

* برگزاری 412 کلاس تقویتی و جبرانی در سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان اظهار کرد: در عرصه بهداشت و درمان، 4 هزار و 731 نفر روز پزشک عمومی، متخصص و پرستار در قالب اکیپ‏های پزشکی به مناطق محروم اعزام شده‏اند.

شیخ‏طاهری خدمات ارائه شده در این بخش را معاینه بیماران، تزریقات و پانسمان، واکسیناسیون، مامایی، انواع آزمایشات و خدمات بهداشتی فرهنگی و دارویی به شمار آورد.

وی تاکید کرد: در عرصه آموزش علمی و خدمات مشاوره‏ای که توسط بسیج فرهنگیان به منظور تقویت بنیه علمی دانش‏آموزان راهنمایی و متوسطه صورت گرفته، 412 کلاس تقویتی و جبرانی برگزار شده است.

شیخ‏طاهری افزود: در عرصه آموزش فنی و حرفه‏ای که با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان و سازمان فنی حرفه‌ای استان سمنان انجام شده است، کلاس پرده‏دوزی، گل‏دوزی، قالی‏بافی، عروسک‏دوزی، کار با رایانه، پرورش قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل و برق ساختمان برگزار شده است.

* برگزاری 114 اردوی خودجوش دانشجویی در سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان گفت: در عرصه عمران و آبادانی روستایی در قالب 114 اردوی خودجوش دانشجویی، 8 هزار و 793 نفر از دانشجویان دانشگاه‏های استان سمنان فعالیت داشته‏اند.

شیخ‏طاهری گفت: هم‌چنین 178 کاروان اردوی جهادی مساجد و محلات به مدت 10 تا 15 روز به مناطق محروم استان سمنان اعزام شده‏اند و در این مناطق، 403 هزار و 762 نفر روز فعالیت داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی و کارآمدی استان سمنان بیان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه عمران و آبادانی شامل تعمیر و نوسازی، ساخت منازل، مساجد، حمام و ساخت مکان‏های ورزش و کلاس‏های آموزشی است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول