اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود:

برخوردهای قهری در اصلاح وضع جامعه جواب نمی‏دهد

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود تأکید کرد: برخوردهای قهری در اصلاح وضع جامعه در هیچ زمان و مکانی جواب نخواهد داد.

برخوردهای قهری در اصلاح وضع جامعه جواب نمی‏دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام حسن نظری ظهر امروز در نشست عقیدتی کارکنان سپاه شاهرود که در حسینیه ثارالله سپاه شاهرود برگزار شد، اظهار کرد: علم نوری است که خداوند به دل هر که بخواهد عنایت می‏کند.

وی با اشاره به موضوع تزکیه و علم گفت: پیام‏رسانی و تزکیه مقدم و شرط لازم برای رسیدن به علم است و هر که این دو پیش‏شرط را داشت، به علم الهی دست خواهد یافت.

استاد دانشگاه شاهرود با اشاره به نور بودن علم ادامه داد: علم نوری الهی است که به اذن خداوند در دل هر که بخواهد وارد می‏شود و باعث تجلی او و استفاده جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت نظام‌مند در حوزه عقیدتی گفت: در راستای فعالیت‌های عقیدتی باید نظام‌مند عمل کرد و نظام‌مندی یعنی در محتوا، منابع و روش‌ها هدفمند جلو برویم تا موفق شویم.

وی با اشاره به حضرت ابراهیم(ع) و انجام کار هدفمند و با محتوا اظهار کرد: ما در مسائل اعتقادی باید حضرت ابراهیم(ع) را الگو قرار دهیم، چرا که با محتوا و آگاهی از منابع و روش‏مند به جنگ با بت‏پرستی و شرک به ذات احدیت رفت و در این کار موفق شد.

نظری گفت: حضرت ابراهیم(ع) با انواع شرک رو به ‏رو بود و با دوستی با مشرکان و صحبت کردن منطقی و با برهان و عدله کار آنها و شرکشان را نفی و آنها را به خداپرستی دعوت می‏کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) با برخورد مناسب و برهان و دلیل به توبیخ عمل آنها می‏پرداخت، افزود: برخورد قهری در هیچ زمان و مکانی جواب نخواهد داد و باید با عمل فرد را سر دوراهی قرار داد تا خود به اشتباهش پی ببرد.

استاد حوزه علمیه شاهرود در ادامه سخنانش با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و فرعون گفت: حضرت موسی(ع) در مقابل فرعون چند مرحله عمل کرد، ابتدا مستقیم وارد شد و با الفت و مهربانی فرعون را دعوت کرد.

نظری بیان داشت: امام در بار دیگر با استفاده از معجزه او را دعوت کرد و بار سوم، وی را به مناظره و سپس مبارزه دعوت کرد و این نشان می‏دهد برای راهنمایی جامعه باید راه‏های مختلف را امتحان کرد تا نتیجه لازم به دست آید.

مسئول فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شاهرود اضافه کرد: امروز ما انتخاب شده‏ایم و رسالت جهانی داریم و باید روش انبیاء و ائمه اطهار(ع) را عملی و با روش‏ها و برخوردهای درست جهانیان را به خود جذب کنیم.

نظری یادآور شد: یکی از این کارها در جامعه ما، اجرای طرح نظام صالحین است که با یک کار نظام‏مند و هدف‏دار به جلو می‏رود و باید سعی کنیم با تقویت این کار و خوراک‏دهی مناسب و زمان‏مند، کار را با موفقیت انجام دهیم.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول