اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش زابل

بهترین تولید ملی نیروی انسانی متخصص است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش زابل گفت: در راستای نامگذاری سال جدید بهترین تولید ملی، نیروی انسانی متخصص و کارآمد است.

بهترین تولید ملی نیروی انسانی متخصص است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن معزی ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در خانه معلم زابل برگزار شد، اظهارداشت: امروز در خدمت معلمانی هستیم که شمع وجودی خود را در راه خدمت به جامعه می‌سوزانند.

وی افزود: فطرت معلم، تقویت و تربیت نیروی انسانی است، شخصیتی که می‌تواند تاثیرگذار در فرهنگ باشد.

مدیر آموزش و پرورش زابل ادامه داد: جوامع صنعتی امروزه با استفاده از نیروی انسانی متخصص کار خود را ادامه می‌دهند و این آموزش و تربیت نیروی متخصص حاصل تلاش معلمان دلسوز است.

معزی بیان کرد: همه شهروندان، خروجی از کلاس درس معلمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: 32 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری می‌گذرد و شرایط به سمتی رفته که خروجی آموزش و پرورش مثبت بوده است.

مدیر آموزش و پرورش زابل یادآور شد: تاثیرگذارترین فرد در جامعه معلم بوده زیرا وی کسی است که می‌تواند جامعه را الهی کند و یا جامعه را به انحراف بکشاند، لذا این نشان از تاثیرگذاری عمیق معلم در جامعه دارد.

معزی گفت: از محتوای آموزشی که ارائه می‌شود برآیند آن انسانی مومن و متعبد است و معلم در آن عبادت شریک است.

وی با اشاره به شعار امسال ‌افزود: بهترین تولید ملی، تربیت نیروی انسانی متخصص است که می‌تواند در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، صنعتی، علمی و... مثمرثمر باشد.

مدیر آموزش و پرورش زابل انتخاب معلم نمونه را رقابتی در بین معلمان دانست و گفت: از 130 پرونده ارسال شده به اداره آموزش و پرورش زابل و با تلاش همکاران در انتخاب معلم نمونه، سرانجام دو نفر معلم نمونه کشوری و 12 نفر به عنوان معلم نمونه استانی و 44 نفر هم نمونه شهرستانی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل هم در ادامه این مراسم گفت: در روایات زیادی از پیامبر (ص) آمده است که می‌فرماید:" مبعوث شدم به عنوان معلم" و از امام حسن عسکری نیز نقل است که می‌فرماید:"هر کس که بخشی از معارف الهی را بیاموزد در کنار ما به عنوان دوست در پیشگاه خدا حاضر می‌شود" بنابراین به صراحت این روایات پی برده می‌شود که نقش معلمان بسیار با اهمیت بوده و از جایگاه ویژه‌ای در تعالیم اسلامی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام محسن عارفی به شخصیت بزرگ استاد شهید مطهری اشاره کرد و افزود: شهید مطهری شخصیتی بود که از همه ابعاد کامل بود، تواضع داشت، نماز شب می‌خواند و هیچ وقت نماز شب خود را ترک نمی‌کرد و به جا است که الگوگیری معلمان ما از این استاد بزرگوار همواره مورد توجه قرار گیرد.

در پایان مراسم، از معلمان نمونه کشوری، استانی، شهرستانی و مربیان اردوی راهیان نور تجلیل شد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول