اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیر مرکز معاینه فنی خودرو سبک فردیس کرج اعلام کرد:

معاینه فنی 3 هزار خودرو در فردیس طی سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز معاینه فنی خودرو سبک فردیس کرج گفت: طی شش ماه گذشته، 3 هزار خودرو سبک در فردیس مورد معاینه فنی قرار گرفتند.

معاینه فنی 3 هزار خودرو در فردیس طی سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مهدی هژیر افزود: در مرحله اول ظاهر خودرو از جمله مدارک و بیمه نامه، بدنه و شیشه چراغ‌ها، تست موتور مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: تست چراغ جلو و عقب خودرو و تست سه‌گانه شامل انحراف چرخ‌ها، میزان درصد انعطاف کمک‌های ماشین، ترمز و جلوبندی بر روی خودرو انجام می‌شود.
هژیر افزود: انجام تست صدا از نظر بررسی فنی اگزو، آلایندگی صوتی و... از جمله فعالیت‌های این مرکز است.
مدیر مرکز معاینه فنی خودروسبک فردیس کرج گفت: هزینه انجام معاینه فنی هر دستگاه خودروی سبک به میزان 90 هزار ریال تعیین شده است‌.
هژیر گفت: روزانه در این مرکز 23 خودرو مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: ظرفیت این مرکز حدود 120 هزار خودرو در یک شیفت کاری است که در صورت انجام دو شیفت کاری تا 200 هزار خودرو مورد معاینه فنی قرار می‌گیرد.
هژیر خاطرنشان کرد: معاینه فنی خودروها 23 درصد در کاهش آلودگی هوای شهر کرج تأثیر دارد.
وی یادآور شد: سال گذشته 8 هزار و 500 ‌خودرو در این مرکز مورد معاینه فنی قرار گرفتند.
به گفته وی محاسن و مزایای معاینه فنی خودرو بر کسی پوشیده نیست و بی‌تردید مراجعه به مراکز معاینه فنی برای تعیین نقایص فنی و دریافت گواهی سلامت خودرو نتایجی شامل آشنایی مردم با عوامل آلاینده که از طریق وسایل نقلیه موتوری ایجاد می‌شود، حفظ سلامت سرنشینان خودرو و عابران، افزایش عمر مفید خودرو و کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برای جلوگیری از زیان‌های اقتصادی ناشی از آن، ایمنی بیشتر و احساس آرامش هنگام رانندگی، بررسی مدارک مالکیت و تعیین وضعیت اصالت خودرو، کاهش حوادث رانندگی ناشی از نقص فنی خودرو را در پی خواهد داشت.
مدیر این مرکز گفت: وظیفه مراکز مکانیزه معاینه فنی خودرو تشخیص نقایص فنی و ارائه راهکارهای مفید به مالک خودرو برای رفع نقایص، مطابقت عوامل اندازه‌گیری شده از خودرو با حدود مجاز استاندارد تدوین شده و در نهایت صدور مجوز برای خودروهایی است که حائز شرایط استاندارد لازم هستند.
وی گفت: علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان فردیس، ساکنان شهرهای همجوار از جمله اندیشه، صفادشت، ملارد و شهریار از این خدمات مرکز استفاده می‌کنند.
مرکز معانیه فنی خودرو شماره یک کرج مستقر در منطقه 3 شهرداری کرج تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی کرج وحومه است.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول