اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته هوای پاک انجام می‌شود

معاینه فنی رایگان خودروها در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل از معاینه رایگان خودروها و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد پرچسب معاینه در هفته هوای پاک خبر داد.

معاینه فنی رایگان خودروها در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در نشست با نمایندگان ادارات و سازمان‌‌های غیردولتی در تشریح برنامه‌های هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: برگزاری زنگ هوای پاک، برگزاری همایش زیست محیطی با موضوع هوای پاک، مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه، امضای تفاهمنامه فی مابین شرکت نفت و محیط زیست از جمله برنامه‌‌های هفته پاک در اردبیل است.
وی درادامه معاینه فنی رایگان خودروها، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد برچسب معاینه، افتتاح و راه‌اندازی جایگاه عرضه سوخت سی.ان.جی، افتتاح مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان در محل موزه تاریخ طبیعی شورابیل، برگزاری همایش کودک و هوای پاک در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تقدیر و تشکر از شهرداری‌های پاک را از دیگر برنامه‌های حفاظت محیط زیست اردبیل در این هفته اعلام کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته هوای پاک همزمان با سراسر کشور از 25 دی ماه تا اول بهمن ماه با شعار "سوخت پاک، خودروی پاک، هوای پاک" در استان اردبیل برگزار می‌شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت هوای پاک و راه‌های رسیدن به آن ابراز داشت: امروزه آلاینده‌های گازی موجود در هوا و عواقب ناشی از آنها از جمله گسترش پدیده گازهای گلخانه‌ای، سوراخ شدن لایه ازن و باران‌های اسیدی از طرفی و افزایش آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی، تنفسی و غیره از سوی دیگر به یکی از مشکلات بسیار مهم بشر مبدل شده است.
وی ادامه داد: مشکلات این چنینی در جوامع صنعتی امروزی سبب شده تا راه‌ حل‌های مختلفی از طرف محققان سراسر جهان برای برون رفت از آنها ارائه شود که ساخت دستگاه‌هایی برای حذف آلودگی‌های محیطی را می‌توان نقطه عطفی در این زمینه دانست که هر کدام از آنها می‌توانند معادل چند درخت هوای آلوده را تصفیه کنند.
این مسئول ادامه داد: هر چند کاهش فضای سبز و قطع درختان خود از دلایل اصلی بروز عوارض آلودگی هوا هستند، اما حداقل به کمک این دستگاه‌ها می‌توان به داشتن هوایی پاک‌تر امیدوار بود.
حمیدی آلودگی توسط ذرات یا گرد و غبار را یکی از مشکلاتی برشمرد که همواره در طی قرن‌ها گریبانگیر بشر بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل در ادامه ابراز داشت: طی چند سال اخیر با توجه به توسعه و گسترش روز افزون صنایع، نشر ترکیبات آلاینده و ذرات معلق در هوا هم رشد تصاعدی داشته است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که آلاینده‌ها می‌تواند بر سلامت انسان تاثیر گذاشته و آسیب‌های زیادی به محیط زیست وارد کند.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول